Sökning: "Pinchos"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Pinchos.
1. Spisa, snacka, skrolla : en kvalitativ analys av den mellanmänskliga kommunikationen på apprestaurangen Pinchos
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : I dagens digitaliserade samhälle har en stor del av ansikte-mot-ansikte-kommunikation kompletterats eller fullt ut ersatts av digitala verktyg och lösningar. Ett exempel är restaurangkedjan Pinchos som digitaliserat restaurangupplevelsen genom att ersätta den traditionella kyparen med en app som gästen laddar ner på sin smartphone. LÄS MER
2. A Gamification Theory : A study of loyalty enhancement in the retail context
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Gamification is a concept that is gaining significant recognition in the field of business administration in general and marketing in particular. Gamification has been gaining the interest of researchers recently with mostof the studies being conducted during the last three years. LÄS MER
3. The appification of retail settings - A case study of Pinchos & Espresso Houses
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : The aim of this paper is to conceptualise the integration of designed retail applications into retail settings, through selected case studies, and to contribute to an increased understanding of what happens when the retailers try to integrate smart tools into the retail setting, by looking at retailers’ practices from the consumers’ point of view, and how do they change the interactions with service staff and servicescape. In order to achieve the aim of this thesis, through the lens of Practice Theory semi-structured interviews, physical and digital observations were selected as suitable qualitative methods to study this phenomenon. LÄS MER
4. Self-service technology i restaurangbranschen : Vilka faktorer påverkar attityder till, och tillfredsställelse med, self-service technology i casual dining-restauranger?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Digitaliseringens framväxt har förändrat hur tjänster erbjuds på marknaden. Det blir allt vanligare att kunder interagerar med teknologi i servicemöten istället för med servicepersonal, en teknologi som benämns self-service technology (SST). LÄS MER
5. Tjänsteföretagets möjligheter att påverka serviceupplevelsen : en studie om företags värdeerbjudanden och påverkan på kunden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Since the turn of the century, the focus in marketing has shifted to a service-centred view, where co-creation of value between customer and business is central. Services, which are characterized by intangible resources, co-production and heterogeneity, account for the majority of employment in society today. LÄS MER