Sökning: "Pre-school based Intervention"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Pre-school based Intervention.

  1. 1. Preschool-based Interventions to Promote Peer Interactions of Children with Autism : A Systematic Literature Review from 2010-2022

    Magister-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Parvaneh Moradimehreh; [2022]
    Nyckelord :Pre-school based Intervention; Peer interaction; Autism spectrum disorder;

    Sammanfattning : Autism often makes children struggle to interact with peers, including initiating, responding, and maintaining social interactions in social settings. They may frequently miss opportunities to engage with peers; they get alienated and tend to appear outside peer activities, restricting opportunities for developing relationships. LÄS MER

  2. 2. Effects of a Mobile Phone-based Mindfulness Intervention for Teachers, and how Mindfulness Trait Correlates with Stress, Wellbeing, Burnout, and Compassion

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Robin Andersson; [2020]
    Nyckelord :burnout; compassion; smartphone mindfulness intervention; stress; teacher; wellbeing; Lärare; Medkänsla; Mobil-baserad mindfulness intervention; Stress; Utbrändhet; Välmående;

    Sammanfattning : Abstract Objectives The aim of the study was to examine effects of mindfulness on stress, wellbeing, compassion and burnout, conducting a brief mobile phone-based mindfulness intervention on teachers. Methods Fifty-five teachers from private and public schools, including pre-school, elementary school, middleschool, secondary- and upper secondary school and adult education school was recruited. LÄS MER

  3. 3. Konflikthantering i förskolan : En intervjustudie kring sex förskollärares syn på konflikter och konflikthantering inom förskoleverksamheten

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Dorrie Chunhua Hu; [2019]
    Nyckelord :peer conflict; conflict management; teachers’ intervention; communication; pre-school;

    Sammanfattning : The impetus for this study came from my own experiences at the pre-schools. I noticed that in the pre-school there are different types of conflicts that need to be resolved or managed every day. How conflicts are handled by pre-school teachers seems to be dependent on how each pre-school teacher responds to the conflict. LÄS MER

  4. 4. Låt inte språket bli ett hinder : En intervjustudie om tidig upptäckt av språkliga svårigheter och om språkstimulerande arbetssätt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Åsa Norder; [2018]
    Nyckelord :Language difficulties; language development; preschool; early intervention; interaction; socio-cultural theory; Språksvårigheter; språkutveckling; förskola; tidiga insatser; interaktion; sociokulturell teori;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på språkliga svårigheter i förskolan samt vikten av tidig upptäckt och adekvata stödinsatser i barns tidiga år. Studiens syfte var att beskriva och analysera förskollärares och specialpedagogers uppfattningar om förutsättningar för upptäckt av språkliga svårigheter i förskolan, samt utformningen av förskolans arbetssätt för stimulans av barns språkutveckling, med särskilt fokus på språksvårigheter. LÄS MER

  5. 5. Utagerande Beteende hos Barn i Förskolan : En kvalitativ studie om pedagogernas arbetssätt gällande utagerande beteende hos barn i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Nawa Lor; [2017]
    Nyckelord :Pre-school; acting out behavior; educator; early intervention; förskola; utagerande beteende; pedagog; tidiga insatser;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how pedagogues work with children that express acting out behavior in pre-school. The research questions are: How do the interviewed pedagogues define children that express extroverted behavior in preschool, and what is the reason for the behavior? How do the pedagogues work to ease daily activities for these children in preschool? Which methods do the pedagogues use to approach these children in the optimal manner in different situations? This study is based on four qualitative interviews with preschool teachers, after-school teachers and nurses from two different preschools. LÄS MER