Avancerad sökning
Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
6. Partnering på Carlstad Conference Center : En jämförelse åt Byggbolaget i Värmland AB
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Partnering is a new and exciting way of cooperation in the Swedish construction industry. In countries like Denmark and the United Kingdom the concept has been developed during a number of years while the Swedish construction industry has been more reluctant. LÄS MER
7. Körbarhetskvantifiering av Hjullastare
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Institutionen för klinisk och experimentell medicinSammanfattning : Idag är det möjligt att modellera de hydrauliska och mekaniska systemen hos en hjullastare. Det går även i viss omfattning att simulera omgivningen samt de förarkommandon som krävs för utförandet av en önskad uppgift. LÄS MER
8. Styrning- Fyra nyckelfaktorer
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Styrning- Fyra nyckelfaktorer Ämne/Kurs: FEK 591 Magisterseminarium, 10 poäng Författare: Olof Ask, Henrik Dreyer och Mikaela Kalcin Handledare: Robert Wenglén Företag: Saddex Nyckelord: Styrning, chefskap, subkulturer, kompetensbas och relationer. Syfte: Syftet med denna uppsats är att utveckla en modell som beaktar viktiga aspekter vid val av styrsätt inom organisationer. LÄS MER
9. Varför blev det fred i Indonesien? ? Kan rational choice förklara fredsuppgörelsen??
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The conflict in Aceh had been going on for 30 years time, but ended after a tsunami hit the area in 2004. The impact the natural catastrophe had on the conflict was that both GAM and the Indonesian government was brought together with the intent of reaching a peace agreement. LÄS MER
10. Hur VD:n ser på sin ledningsgrupp
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Dagens verklighet består för de flesta företag av en alltmer föränderlig omvärld med ökade kommunikationsmöjligheter. Detta medför även en ökad konkurrens vilket i sin tur medför att arbetsklimatet på företagen blir allt tuffare, för såväl de anställda som ledningen och dess VD. LÄS MER