Sökning: "SME-företag"
Visar resultat 11 - 15 av 79 uppsatser innehållade ordet SME-företag.
11. Effektivisering av värdeflödet på ett producerande SME-företag
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för maskinteknik (MT)Sammanfattning : Producerande företag har utvecklats enormt de senaste decennierna. Det har gåttfrån att vara ett lokalt sågverk till att använda högteknologiska robotar.Globaliseringen har gjort att konkurrenssituationen blivit allt mer komplex ochsträng. LÄS MER
12. Value based selling : Key value drivers for SMEs within the steel industry
Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Building upon previous research around value drivers, the purpose for this study was to review what value-drivers the SMEs within the Swedish steel industry find most important in their suppliers and how the industry as a whole can evaluate this information in a value-based selling approach. In today's literature regarding customer perceived value, the focus has been towards service related industries, and mainly within a B2C context. LÄS MER
13. Effektiviseringar med hjälp av Lean hos ettmindre tillverkande företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknikSammanfattning : Industrin står idag inför skenande prishöjningar av framförallt råvaror som metall, dettaberor bland annat på Covid-pandemin men också andra oroligheter som sker omkring ivärlden. Detta sätter mer och mer press på befintliga tillverkande företag inom landetsamtidigt som pressade priser från andra länder konkurrerar. LÄS MER
14. Relationsmarknadsföring inom SME : Relationers inflytande på försäljning och marknadsföring
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställningar: · Hur arbetar SMEs med relationsmarknadsföring? · På vilket sätt påverkar relationsmarknadsföringen affärsrelationer och försäljning? · Vilka utmaningar och möjligheter möter SMEs med relationsmarknadsföring? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur SMEs arbetar med relationsmarknadsföring för att bevara långsiktiga affärsrelationer med sina kunder och samarbetspartner. Vidare även redogöra relationsmarknadsföringens utmaningar och möjligheter, samt hur relationsmarknadsföring påverkar affärsrelationer och försäljning för SMEs. LÄS MER
15. Molnbaserade affärssystem och hur de stödjer SME-företag : En kvalitativ studie om hur molnbaserade affärssystem stödjer den dagliga verksamheten i SME-företag.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Molnbaserade affärssystem är standardiserade och blir alltmer populära systemstöd i företagen. Om företagen ska kunna få stöd för sina arbetsuppgifter behöver de ändra sina arbetsprocesser för att de ska kunna utföras i det molnbaserade affärssystemet. LÄS MER