Sökning: "Self-initiated learning"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Self-initiated learning.

  1. 1. Gemenskap, frivillighet, öppenhet : Att göra rum för meningsfullt delande av erfarenheter och intressen i en konstnärlig lärmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Johan Björck; [2024]
    Nyckelord :Art education; Self-initiated learning; Mutual learning; Bildpedagogik; folkhögskola; egeninitierat lärande; intressedrivet lärande; konstnärligt förhållningssätt; individuell konstnärlig process; personligt bildspråk;

    Sammanfattning : Denna studie diskuterar och problematiserar kring hur deltagare i en konstnärlig kurs involverar och delar med sig av personliga erfarenheter och intressen. Studien intresserar sig särskilt för olika sätt som kursdeltagare delar med sig på och vilka förhållanden och förutsättningar som upplevs påverka möjligheterna till detta. LÄS MER

  2. 2. "Leken är ett utmärkt verktyg för lärande" : En kvalitativ studie om förhållandet mellan barns egeninitierade lek och pedagogers undervisningsuppdrag i förskolan.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för lärande, estetik och naturvetenskap; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Annelie Hansson; [2021]
    Nyckelord :preschool; play; teaching; curriculum; power; förskola; lek; undervisning; läroplan; makt;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om förhållandet mellan barns egeninitierade lek och pedagogers undervisningsuppdrag i förskolan. Studiens frågeställningar handlar om vilken uppfattning pedagogerna har om betydelsen av barns egeninitierade lek för undervisningsuppdraget, hur barns egeninitierade lek påverkas av förskolans pedagoger samt hur pedagogerna förhåller sig till att använda barns lek för undervisning. LÄS MER

  3. 3. Learning work-life balance: the experiences of self-initiated Korean expatriates in Sweden

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för öst- och sydöstasienstudier

    Författare :Borislava Koycheva; [2018]
    Nyckelord :self-initiated expatriates; culture; cognitive adjustment; learning; acculturation; work-life balance; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study focused on the experience of self-initiated Korean expatriated in Sweden. The purpose of this research was to examine and analyse the process of learning and adjustment to the new environment and specifically work-life balance. The theoretical framework was composed by cognitive adjustment theory and Berry’s acculturation model. LÄS MER