Sökning: "personligt bildspråk"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden personligt bildspråk.

  1. 1. Gemenskap, frivillighet, öppenhet : Att göra rum för meningsfullt delande av erfarenheter och intressen i en konstnärlig lärmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Johan Björck; [2024]
    Nyckelord :Art education; Self-initiated learning; Mutual learning; Bildpedagogik; folkhögskola; egeninitierat lärande; intressedrivet lärande; konstnärligt förhållningssätt; individuell konstnärlig process; personligt bildspråk;

    Sammanfattning : Denna studie diskuterar och problematiserar kring hur deltagare i en konstnärlig kurs involverar och delar med sig av personliga erfarenheter och intressen. Studien intresserar sig särskilt för olika sätt som kursdeltagare delar med sig på och vilka förhållanden och förutsättningar som upplevs påverka möjligheterna till detta. LÄS MER

  2. 2. Unga tankar om fotografi : Gymnasieelevers fotografiska vardag och delningskultur

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Malin Lemker; [2023]
    Nyckelord :Fotografi; Digitalt fotografi; Analogt fotografi; Sociala medier; Delningskultur;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att generera förståelse för gymnasieelevers tankar om fotografi och hur de använder mediet i sin vardag, vilket medför möjlighet att använda aktuella praktiker i bildpedagogiskt syfte. Insamlingsmetod är intervjuer i två delstudier, delstudie ett är en enkätintervju där tio informanter deltagit. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesidentitet hos elitidrottare : Hur bildspråk i sociala medier kan stärka varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Linnéa Engblom; [2019]
    Nyckelord :Bildspråk; personligt varumärke; sociala medier; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : En tydlig varumärkesidentitet är ett av kriterierna för ett starkt varumärke. Varumärkesidentiteten delas in i kärnidentitet och utvidgad identitet, där kärnidentiteten består av de kvaliteter och värderingar som utgör grunden för varumärket medan den utvidgade identiteten ska hjälpa till att kommunicera detta. LÄS MER

  4. 4. Sportkrönikor – lättsamt fenomen eller avancerad skrivkonst?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Ann Isaksson; [2008]
    Nyckelord :Sporttermer; bildspråk; känslor;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen görs två olika studier på sportkrönikor från 4 av Sveriges lokala dagstidningar. Den första studien är en detaljanalys av innehållet i krönikorna, med fokus på både utomtextliga faktorer som krönikörens ursprung, roll och syfte med texten och rent textmässiga som synonymer, tempus, meningslängd och bildspråk. LÄS MER