Sökning: "Social equity"

Visar resultat 1 - 5 av 438 uppsatser innehållade orden Social equity.

  1. 1. Imperfekta våldsoffer och behovet av en normkritisk socialtjänst - en kvalitativ intervjustudie om normer inom socialt arbete med våld i nära relationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Lo Candell; Rafah Alnayef; [2024]
    Nyckelord :social work; intimate partner violence; gender norms; norm-criticism; qualitative; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aimed to explore Swedish social workers’ experiences of the influence of social norms in their work with people subjected to intimate partner violence. The aim was also to explore how social workers relate to norm-critical perspectives within social services. LÄS MER

  2. 2. Reputation Management in a Digital Age : How start-ups control their online reputation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Fanny Jacobsson; Lo Meh Paw; [2024]
    Nyckelord :Online Reputation Management; Brand Equity; Startups; Image;

    Sammanfattning : Background: With digitalization, the increased use of the World Wide Web and social media combined with the aware and engaged costumer, the conditions of reputation management are also evolving (Beal & Strauss, 2008; Jones et al., 2009). LÄS MER

  3. 3. Power Play: The influence of energy prices on ESG Stocks’ performance during the Energy Crisis A quantitative study performed on the Swedish stock market

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniella Milojkovic; Jennifer Häggander; [2023-08-25]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This research paper is focused on the impact of the European energy crisis on ESG (Environmental, Social, and Governance) stocks. The paper aims to examine the extent to which the performance of stocks with high ESG scores has been affected by energy prices and volatility during the energy crisis. LÄS MER

  4. 4. Vem bryr sig om elbolagens varumärken? En kvalitativ fallstudie om Öresundskrafts varumärkeskommunikation under en energikris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Svensson; Amanda Sjövall; [2023]
    Nyckelord :Varumärkeskommunikation; varumärkeskapital; varumärkeslojalitet; energimarknaden; energikris; strategisk kommunikation; varumärkesassociationer; informationsflöde; Social Sciences;

    Sammanfattning : Energikrisen har skapat osäkerhet för både energibolag och konsumenter. Kundnöjdhet och varumärkeslojalitet är avgörande för företags framgång. LÄS MER

  5. 5. Är demokratisk kompetens lika viktigt för alla? : En studie om hur styrdokument och läroböcker stämmer överens och bidrar till likvärdig kompetens om demokrati

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Johan Kjerf; [2023]
    Nyckelord :Demokratisk kompetens; medborgarkompetens; läroplan; ämnesplan; pragmatism; kunskap; förmågor; nyttokunskap; learning-by-doing; inquiry;

    Sammanfattning : The Swedish school has a dual mission. To promote students´ desire for lifelong learning and to foster students as good citizens. In this mission, democratic competence and civic competence are discussed. This study aims to explore what these competencies are and how they are expressed in Swedish social studies textbooks. LÄS MER