Sökning: "Strategic fit och Value chain."

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Strategic fit och Value chain..

  1. 1. Recent M&A in the Telecom Industry : Industrial Wireless Networks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Marcus Jacobsson; Olof Rickhammar; [2022]
    Nyckelord :Mergers and Acquisitions; M A; Evaluation of Strategic Partner; Industrial Wireless Networks; 5G; Wi-Fi; Fusioner och förvärv; Utvärdering och val av strategisk partner; Industriella trådlösa nätverk; 5G; Wi-Fi;

    Sammanfattning : The development of more powerful wireless communication technologies such as 5G and Wi-Fi 6 are opening possibilities for advanced applications in industrial settings. Different types of players across the value chain are entering the market and engaging in mergers and acquisitions. LÄS MER

  2. 2. Integrering av komplementärer i värdekedjan - En studie på en bilåterförsäljares värdeskapande process

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Rosendahl; Ian Emerson; Jakob Nyrenstedt; [2015]
    Nyckelord :Activity based view; Added value; Complementarity; Strategic fit och Value chain.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna studie har haft till syfte att undersöka hur företag kan inkorporera komplementärers aktiviteter i sin värdeskapande process och hur detta påverkar det totala skapade värdet. Studien är grundad på en kvalitativ fallstudie utförd på fallföretaget Motorcity i Svedala. LÄS MER

  3. 3. Att utvärdera tjänsteleverantörer med hjälp av kriterier

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Johan Holmberg; Jonas Lundin; [2012]
    Nyckelord :Evaluation models; evaluation criteria; supply chain management and professional services.; Utvärderingsmodeller; utvärderingskriterier; leverantörsstyrning och professionella tjänster.;

    Sammanfattning : Vilka kriterier är användbara när en leverantör av tjänster skall utvärderas? Beror det på om leverantören levererar professionella tjänster eller varor? Hur utvärderas en professionell tjänst? Dessa frågor är några av problemen som inköpare ställs mot, litteraturen består av mängder med kriterier och modeller för inköp av produkter men är bristfällig när det handlar om tjänster. Litteratur säger att besparingar på inköp av tjänster varierar mellan 10 och 29 %, medan på varor kan det endast variera mellan 5 till 17 %. LÄS MER