Sökning: "Streamed"
Visar resultat 1 - 5 av 83 uppsatser innehållade ordet Streamed.
1. ”HAR JAG EN BOK I ÖRONEN KAN JAG GÅ HUR LÅNGT SOM HELST”. En kvalitativ studie om användares relation till ljudböcker jämfört med tryckta böcker
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Har jag en bok i öronen kan jag gå hur långt som helst, or If I have a book in my ears, I can walk as far as I want, is a qualitative study that explores users' relationship with streamed audiobooks, compared to books in printed format. The choice of topic is driven by the fact that digitalization has transformed literature as a medium and the book industry as an enterprise. LÄS MER
2. Subjective Tests for Quality of Experience in Streamed Virtual Reality Games
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : VR gaming is an emerging market with relatively new technology when compared to PC and console gaming. Streamed VR gaming is when the VR game is being streamed from another device to the VR headset. LÄS MER
3. Investigation of How Real-Time Event Streams Can be Analysed and Utilised in Distributed Systems at BookBeat AB : Comparing the industry standard and custom implementations
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Today’s technology companies have large amounts of streamed data flowing through their distributed systems in real time. In order to optimise and understand the effectiveness of their systems, they need to measure and analyse the data without disturbances in business flows. One way of doing this is to make use of Event Stream Processing (ESP). LÄS MER
4. Evaluating Virtual Reality as a Medium for Usability Testing on Inflight Entertainment Applications
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi; Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och DesignSammanfattning : This thesis aims to evaluate the feasibility of using virtual reality as a medium for usability testing. Usability testing has long been an important part of any iterative development process. Most usability testing is, however, done in a lab setting, outside the product's natural environment. LÄS MER
5. Uppgradering av inspelningslösning för strömmad video : Förbättring och utvärdering av videokvalitet för distansinspektion
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)Sammanfattning : Projektet som beskrivs i denna rapport utgör modifieringen av videokonferensprogrammet Jitsi Meet, där öppen källkod tillåter anpassning av tjänsten för videoinspelning. Den mottagna videoströmmen som utgör samtalet mellan två deltagare skall sparas till disk, för att sedan möjliggöra för utredning och analys av sessionens videokvalitet. LÄS MER