Avancerad sökning
Visar resultat 21 - 25 av 327 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
21. Comparison of Operator and Nonoperator Managed 5G Non-Public Networks (NPNs): Implications for Network Architectures and Cost Structures
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In the evolving landscape of communication technologies, 5G Non-Public Network (NPN) enables organizations, enterprises, and industries to have specialized, highperformance connectivity tailored to their needs. It operates independently of Mobile Public Networks (MNOs) and is designed to provide secure, low-latency, and reliable communication in two broad types: standalone or public-integrated. LÄS MER
22. Utvärdering av generativa design- och analysverktyglikt Forma ur ettimplementeringsperspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)Sammanfattning : Byggbranschen är en av de snabbast växande branscherna i världen men samtidigt är denen av de minst utvecklade gällande digitaliseringen. Fördelarna med digitalisering ärmånga men trots det anses implementeringen av digitala teknologier vara svår ochlångsam. LÄS MER
23. Chatbot i högre utbildning : : En tvärsnittsstudie för att undersöka studenters inställningtill att använda chatbottar i utbildningssyfte
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Chatbot is a digital tool that, via AI technology, makescommunication between humans and technology possible.Chatbots are commonly used as, for example, digitalcustomer service assistance, but have recently also madeinroads into the education sector. LÄS MER
24. Nya betalmedel : Hur accepterat är egentligen Bitcoin?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Bitcoin är en teknologi som har blivit allt mer etablerad i det svenska samhället. Trots att så pass många känner till teknologin är det fortfarande väldigt få som använder den. LÄS MER
25. The E-Commerce of Tomorrow: An Experimental Study of How User-Generated Content can be integrated into a Retailer's Website for Fashion Merchandise Display
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : An increasing number of individuals are turning to User-Generated Content (UGC) to learn about various products and services. Prior customers' experiences and opinions significantly impact potential buyers' decision-making during the customer journey. LÄS MER