Sökning: "Tweens"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet Tweens.

  1. 1. TWEENS INTERPRETATION OF MARKETING STRATEGIES WITHIN INSTAGRAM.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Victoria Johansson; [2018-07-04]
    Nyckelord :Tweens; Marketing; Instagram; Social media; Sender intention;

    Sammanfattning : How are tweens understanding the relationship between the personal sphere and the commercial influences that occurs on Instagram?.... LÄS MER

  2. 2. The Indie Developer’s guide to immersive tweens and animation : What you need to know as a programmer to animate and increase immersion

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Fredrik Öhrström; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Some games are grabbing your attention more than others. Some even do it so well people even lose track of time and their surroundings. LÄS MER

  3. 3. EGEN ZON - Rumsgestaltning för barn nio till tolv år på Stadsbiblioteket i Halmstad

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverk

    Författare :Amanda Erixån; [2014-03-20]
    Nyckelord :Child culture design; tweens; library; spatial design; own zone; children’s perspective;

    Sammanfattning : Spatial design for children nine to twelve years old at the Halmstad City Library. An investigation about the specific needs of the target group and how the child department can be designed to stimulate their experience of visiting the library. LÄS MER

  4. 4. 10-13-åringars önskebibliotek : Vad kan det lokala biblioteket göra för sina tweens?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Märta Linnros; [2014]
    Nyckelord :Tweens; Barnbibliotek; Folkbibliotek; Lokalt; Behov; Fokusgrupper; Delaktighet; Önskemål;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate the needs and wishes of 10-13- year old children, so called tweens, when it comes to their local library. What kind of library do the children want? How does the mission and different functions for the children's library of today correspond to the needs of the children? Children of this certain age have been interviewed in focus groups where they have had freedom to “create” their own library and discuss what they consider important in a library. LÄS MER

  5. 5. Tweenies som modekonsumenter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Michelle Bianchi; Mattias Ferlin; [2014]
    Nyckelord :tweenies; tweens; marknadsföring; marknadskommunikation; modemarknadsföring; modeföretag; konsumentbeteende; köpbeslut; referensgrupper; peer-to-peer marknadsföring;

    Sammanfattning : Detta är en studie inom ämnet marknadsföring. Studien har undersökt vilka faktorer som påverkar tweenies d v s barn i åldersgruppen 9 -13 år i deras modekonsumtion, vilka skillnader det finns mellan hur modeintresserade och icke modeintresserade tweenies påverkas när de konsumerar mode samt vilka skillnader det finns mellan hur tweenies och deras föräldrar upplever att tweenies påverkas av olika faktorer i sin modekonsumtion. LÄS MER