Sökning: "Tweens"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet Tweens.
1. TWEENS INTERPRETATION OF MARKETING STRATEGIES WITHIN INSTAGRAM.
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : How are tweens understanding the relationship between the personal sphere and the commercial influences that occurs on Instagram?.... LÄS MER
2. The Indie Developer’s guide to immersive tweens and animation : What you need to know as a programmer to animate and increase immersion
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Some games are grabbing your attention more than others. Some even do it so well people even lose track of time and their surroundings. LÄS MER
3. EGEN ZON - Rumsgestaltning för barn nio till tolv år på Stadsbiblioteket i Halmstad
Master-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverkSammanfattning : Spatial design for children nine to twelve years old at the Halmstad City Library. An investigation about the specific needs of the target group and how the child department can be designed to stimulate their experience of visiting the library. LÄS MER
4. 10-13-åringars önskebibliotek : Vad kan det lokala biblioteket göra för sina tweens?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : The aim of this study is to investigate the needs and wishes of 10-13- year old children, so called tweens, when it comes to their local library. What kind of library do the children want? How does the mission and different functions for the children's library of today correspond to the needs of the children? Children of this certain age have been interviewed in focus groups where they have had freedom to “create” their own library and discuss what they consider important in a library. LÄS MER
5. Tweenies som modekonsumenter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Detta är en studie inom ämnet marknadsföring. Studien har undersökt vilka faktorer som påverkar tweenies d v s barn i åldersgruppen 9 -13 år i deras modekonsumtion, vilka skillnader det finns mellan hur modeintresserade och icke modeintresserade tweenies påverkas när de konsumerar mode samt vilka skillnader det finns mellan hur tweenies och deras föräldrar upplever att tweenies påverkas av olika faktorer i sin modekonsumtion. LÄS MER