Sökning: "Valuation accuracy"

Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden Valuation accuracy.

  1. 1. The Missing Ingredient: How to improve value investing in the information age

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Robin Grawe; Kjell Thomsen; [2023]
    Nyckelord :Value investing; Fama-French; Intangible Assets; Accounting-based valuation;

    Sammanfattning : This thesis aims to inform a value investing strategy in specific niches of European firms by adjusting the book-to-market (B/M) ratio for intangible assets. An increase in intangible assets' importance for corporate value creation coupled with a lack of amendments to their accounting treatment has led to debates on the value relevance and accuracy of accounting information, including the B/M ratio used to derive value premiums. LÄS MER

  2. 2. The pricing accuracy of the unbiased RIV model

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Jonny Jin; Daniel Klingberg; [2023]
    Nyckelord :Pricing accuracy; Residual income valuation; Unbiased accounting; Accounting measurement bias; Conservative accounting;

    Sammanfattning : This paper aims to investigate whether the pricing accuracy of the RIV model is improved with unbiased accounting. The introduction of the Feltham-Ohlson model has left researchers with an eagerness to propose a RIV model with high pricing accuracy. LÄS MER

  3. 3. Aktieanalytikers träffsäkerhet på den svenska aktiemarknaden : En kvantitativ studie om prognosfel på riktkurser och dess samband med bolagsspecifika variabler

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Linnea Nilsson; Ella Säll; [2023]
    Nyckelord :Equity analysis; target price; accuracy; equity analyst; valuation; Aktieanalys; riktkurs; träffsäkerhet; aktieanalytiker; företagsvärdering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Internationell forskning pekar nästan samstämmigt på ett systematiskt problem med att aktieanalytiker regelbundet misslyckas med att publicera korrekta riktkurser. Aktieanalytikerna tenderar att övervärdera aktier, och deras prognoser stämmer sällan. LÄS MER

  4. 4. Prisestimering på bostadsrätter : Implementering av OCR-metoder och Random Forest regression för datadriven värdering

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för systemteknik

    Författare :Sofia Lövgren; Marcus Löthman; [2023]
    Nyckelord :OCR; Optical Character recognition; Random Forest regression; price estimation; housing cooperatives; machine learning; OCR; Optisk teckenigenkänning; Random Forest regression; Prisestimering; Bostadsrätter; Maskininlärning;

    Sammanfattning : This thesis explores the implementation of Optical Character Recognition (OCR) – based text extraction and random forest regression analysis for housing market valuation, specifically focusing on the impact of value factors, derived from OCR-extracted economic values from housing cooperatives’ annual reports. The objective is to perform price estimations using the Random Forest model to identify the key value factors that influence the estimation process and examine how the economic values from annual reports affect the sales price. LÄS MER

  5. 5. Segmentation and Valuation in  Stockholm Housing Market : Spatial Continuous and Discontinuous Submarkets Evaluating by Hedonic Price Model and XGBoost Model

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsekonomi och finans

    Författare :Xianglin Sun; [2023]
    Nyckelord : housing market segmentation ; spatial continuity ; hedonic price model ; XGBoost model ; segmentering av bostadsmarknaden ; rumslig kontinuitet ; hedonisk prismodell ; XGBoost modell ;

    Sammanfattning : The housing market segmentation could provide a reference for more targeted policymaking and investment strategies. Although there have been many studies, there are no consistent submarkets delineating methods because of a lack of theoretical support and subjective evaluation. In this paper, two market segmentation methods are introduced. LÄS MER