Sökning: "Venus"
Visar resultat 16 - 20 av 65 uppsatser innehållade ordet Venus.
16. It Shaves You Closer, So That You Can Get Closer To The Beauty Standard : En multimodal kritisk diskursanalys av Gillette Venus reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Följande studie syftar till att kvalitativt undersöka reklamfilmer av varumärket Gillette Venus, genom en multimodal kritisk diskursanalys. Det valda materialet analyseras på två nivåer: denotation och konnotation. LÄS MER
17. “Alla människor är håriga, men ta bort håret så fort du kan” : En kvalitativ studie av Gillette och Gillette Venus reklam på Instagram.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : The ways in which advertisements can affect social and brand-related aspects is an area of interest for both companies and society at large. The aim of this study is to examine and identify differences in the production and interpretation of advertisements on Instagram, targeted towards men versus women. LÄS MER
18. Heavy Ion Temperature Anisotropies in the Venus Plasma Environment
Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : In a plasma environment particles and plasma waves have complex interactions and can affect each other significantly. The velocity distribution functions (VDFs) can effectively be used to try and understand these interactions. This study uses VDFs to investigate heavy ion temperatures in the Venusian plasma environment. LÄS MER
19. Did I shave for this? : En kvalitativ studie om Gillette och Gillette Venus anpassning till aktuella samhällsdiskurser.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering ochs syfte: Syftet med studien är att undersöka hur Gillette och Gillette Venuskommunikativt anpassar sig efter aktuell samhällsdiskurs i deras reklamfilmer, samt hur de inkluderar intersektionella identiteter. Denna studie bidrar med empiriskt material till forskningsområdena inklunderande kommunikation, varumärkesaktivism och woke washing. LÄS MER
20. The "Formgivning" of Domus, Kristianstad
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : Today, we are creating and building more than ever. While buildings rise from the horizon, the consumption of building materials increases massively. More than 22% of global carbon dioxide emissions come from the consumption of building materials such as concrete, steel, and aluminum, etc. LÄS MER