Sökning: "Viktor Persson"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden Viktor Persson.
1. Könsrepresentation i läromedel för sfi : En analys av läromedel som används i sfi-undervisningen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Läromedel utgör ofta en central del av undervisningen inom svenska för invandrare. Marknaden för dessa läromedel är bred med många aktörer, men saknar granskande organ. Valet av läromedel faller därför på läraren. LÄS MER
2. Finansiella kontra icke-finansiella prestationsmått: Har gasellföretagen hemligheten?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. Trygg på fotboll : - Supportrars upplevda trygghet på Eleda Stadion
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kriminologi (KR)Sammanfattning : Denna studie behandlar supportrars upplevda trygghet på Eleda Stadion i Malmö under fotbollsmatcher. Kunskapen om supportrars trygghet på allsvenska arenor är begränsad, men samtidigt så har ämnet fått ett stort utrymme i media de senaste åren. LÄS MER
4. Vad är syftet? : Gymnasielelevers föreställning av syftet med idrott och hälsa och dess motivation till ämnet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : .... LÄS MER
5. Gapar unga konsumenter efter hållbara livsmedel? - En kvalitativ studie av möjliga gap i köpprocessen och dess bakomliggande faktorer vid ungas konsumtion av hållbara livsmedel
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Gapar unga konsumenter efter hållbara livsmedel? - En kvalitativ studie av möjliga gap i köpprocessen och dess bakomliggande faktorer vid ungas konsumtion av hållbara livsmedel Seminariedatum: 2020-06-03 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 HP Författare: Viktor Fanedl, Sandra Persson och Mikaela Vanselius Handledare: Nikos Macheridis Syfte: Uppsatsen syftar till att skapa en förståelse för var gap uppstår i köpprocessen, hur olika faktorer påverkar uppkomsten av dessa gap och vilken betydelse dessa faktorer har i förhållande till varandra, vid konsumtion av hållbara livsmedel hos hållbarhetsintresserade unga i åldern 18-29 år. Metod: Studien har en kvalitativ forskningsmetod med en abduktivt forskningsansats. LÄS MER