Sökning: "agent kontroll"

Visar resultat 1 - 5 av 80 uppsatser innehållade orden agent kontroll.

  1. 1. LEO Satellite Connectivity for flying vehicles

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jinxuan Chen; [2023]
    Nyckelord :LEO satellite network; satellite connectivity strategy; Nash-SAC; flying vehicles; LEO:s satellitnät; Strategi för satellitanslutning; Nash-SAC; flygande fordon;

    Sammanfattning : Compared with the terrestrial network (TN), which can only support limited covered areas, satellite communication (SC) can provide global coverage and high survivability in case of an emergency like an earthquake. Especially low-earth orbit (LEO) satellites, as a promising technology, which is integral to achieving the goal of global seamless coverage and reliable communication, catering to 6G’s communication requirements. LÄS MER

  2. 2. “Är det en budgivning igång så skiter jag i om jag sitter på en fin middag med kungen, då är det budgivning som gäller.” : En kvalitativ studie av gränslöst arbete i fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Ebba Svensson; Louise Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :borderless work; border theory; demand-control- support; individualization; real estate agent.; fastighetsmäklare; gränslöst arbete; gränsteori; individualisering; krav-kontroll- stöd.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur gränslöst arbete inom fastighetsmäklarbranschen kan se ut, samt vilka upplevelser som kan finnas kring de krav på tillgänglighet och flexibilitet som yrket kan medföra. Studien bygger på ett kvalitativt tillvägagångssätt med sju semistrukturerade intervjuer med fastighetsmäklare i Stockholm- och Malmöområdet. LÄS MER

  3. 3. Multi-Agent Deep Reinforcement Learning in Warehouse Environments

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :John Cao; Mikael Hammarling; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report presents a deep reinforcement algorithm for multi-agent systems based on the classicalDeep Q-Learning algorithm. The method considers a decentralized approach to controlling theagents, by equipping each agent with its own neural network and replay memory. LÄS MER

  4. 4. Coordinate­Free Spacecraft Formation Control with Global Shape Convergence under Vision­Based Sensing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Omid Mirzaeedodangeh; [2023]
    Nyckelord :Bispherical Coordinates; 3D Formation Control; Spacecraft Formation Flying; Multiagent Systems; Prescribed Performance Control; Vision-Based Sensing; Bisfäriska Koordinater; 3D Formationskontroll; Rymdfarkostformationsflygning; Multiagentsystem; Föreskriven Prestandakontroll; Synbaserad Avkänning;

    Sammanfattning : Formation control in multi-agent systems represents a groundbreaking intersection of various research fields with lots of emerging applications in various technologies. The realm of space exploration also can benefit significantly from formation control, facilitating a wide range of functions from astronomical observations, and climate monitoring to enhancing telecommunications, and on-orbit servicing and assembly. LÄS MER

  5. 5. Simplifying multi-agent games with imperfect information against nature using predetermined strategies : Reducing the complexity of strategy synthesis for games by treating things in our control as if they were out of our control

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Oskar Malmström; [2023]
    Nyckelord :Multi-agent Games; Imperfect Information; Strategy Synthesis; Abstraction Construction; Fleragentsspel; Imperfekt Information; Strategisyntes; Abstraktionskonstruktion;

    Sammanfattning : We study games on graphs, where a coalition of agents work against an adversarial nature to achieve an objective. The agents have to collaborate while making their moves simultaneously, while receiving differing information about the state of the game and without a means of agent-to-agent communication. LÄS MER