Sökning: "attitude measuring"

Visar resultat 1 - 5 av 78 uppsatser innehållade orden attitude measuring.

  1. 1. VÄLJARSTÖD OCH HALOEFFEKTEN I PERSPEKTIV: GRUPPTRYCK OCH GEOPOLITIK En kvantitativ studie av svenska kommuner

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Måns Mattsson; [2024-03-18]
    Nyckelord :Etnisk konkurrens; Invandring; Group threat-teorin; Haloeffekten; Social marginalisering; Fördomar;

    Sammanfattning : This paper aims to study the applicable nature of the haloeffect-hypothesis, built from theories regarding ethnic competition and the group threat theory in modern day Sweden, as an answer to the growing support for political parties in western Europe that can by definition be considered right-wing and are preaching anti-immigration sentiments. Sweden is the optimal country for an analysis of this kind relating to the European level, due to its recent demographical shift and due to the rise of the Sweden Democrats in line with other, larger and more central western European countries displaying similar tendencies. LÄS MER

  2. 2. Definiera Gränsvärden för Enterprise Architecture Debt Measurements

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Claudio Nikolas Vergara Borquez; Max Holmgren; [2023]
    Nyckelord :Enterprise Architecture Debt EAD ; Enterprise Architecture EA ; Technical Debt TD ; Key Performance Indicators KPI ;

    Sammanfattning : Företagens tillväxt har resulterat i en ökad mängd data som kräver analys och därmed uppkommer utmaningar för hantering och analys. För att stödja företagens mål har Enterprise Architecture (EA) utvecklats som ett ramverk. LÄS MER

  3. 3. Enhancing mobile advertising through 3D and AR

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Erik Linnarson; [2023]
    Nyckelord :3D; AR; Advertising;

    Sammanfattning : Augmented Reality (AR) is making its way into many industries, with advertising being no exception. Existing literature within the field have focused on investigating the benefits of AR advertising from the perspective of businesses, for instance by measuring purchase intention and effect on attitude towards the brand. LÄS MER

  4. 4. Allians i det läkande samtalet : En kvalitativ intervjustudie om allians i psykosocialt arbete inom hälso- och sjukvård

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Saga Landberg; Cecilia Nyman; [2023]
    Nyckelord :alliance; curative conversation; definition of the situation; emotional work; healthcare counselor; psychosocial work; allians; emotionellt arbete; hälso- och sjukvårdskurator; kurativt samtal; psykosocialt arbete; situationsdefinition;

    Sammanfattning : Allians har i tidigare forskning visat sig vara betydelsefullt för utfallet i terapeutiska sammanhang. Emellertid har forskning som visar på betydelsen av allians i kurativa samtal inom hälso- och sjukvård vid efterforskning till denna studie inte kunnat påträffas. LÄS MER

  5. 5. Vem försvarar EU-försvaret?

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Ida Welén; Franka Lundell; [2023]
    Nyckelord :European Union; defence union; CSDP; military cooperation; PESCO; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Why do states collaborate in military international cooperations? This paper attempts to illustrate the trends and give explanations to the EU member states' attitudes towards an EU military and defence union through a quantitative statistical analysis. The recent tendency of increased collaboration and expansion of the common security and defence policy of the Union has been a widely discussed topic and developed the consideration of a possible future for European military cooperation. LÄS MER