Sökning: "attractive employer"

Visar resultat 11 - 15 av 205 uppsatser innehållade orden attractive employer.

  1. 11. Kompetensbristen inom tillverkningsindustrin : En studie som undersöker upplevelsen av kompetensbristen på organisationer inom tillverkningsindustrin belägna i Gnosjöregionen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Nelly Moberg; Hampus Westerberg; [2023]
    Nyckelord :Competence; skills shortage; competence development; Gnosjö region; employer branding; Kompetens; Kompetensbrist; Kompetensutveckling; Gnosjöregionen; Employer branding;

    Sammanfattning : This study aims to investigate manufacturing industries in the Gnosjö region’s perception of the skills shortage within the industry and how they experience the situation and are affected by it. The overall research question focus on examining how manufacturing industries within the Gnosjö region address the skills shortage. LÄS MER

  2. 12. Kultur av ständiga förbättringar : inom en offentlig verksamhet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Susanna Fredriksson; [2023]
    Nyckelord :benchmarking; continuous improvements; cornerstone model of total quality management; improvements; organizational culture; processes; public sector; quality technology; total quality management; work procedure; arbetssätt; benchmarking; förbättringsarbeten; hörnstensmodellen; kvalitetsteknik; offensiv kvalitetsutveckling; offentlig myndighet; organisationskultur; processer; ständiga förbättringar;

    Sammanfattning : The lack of a culture of continuous improvement means that organizations risk losing efficiency, cutting back on financial savings and becoming a less attractive employer. Creating a culture of continuous improvement is thus important. Trafik och samhälle in the Uppsala region wants to build an established culture of continuous improvement. LÄS MER

  3. 13. Blivande sjuksköterskors upplevelser av arbetsgivarattraktivitet : Aspekter som kan stärka vårdens attraktivitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologi

    Författare :Amanda Nordström; Linnea Olsson; [2023]
    Nyckelord :Employer attractiveness; work motivation; future nurse; expectations; Arbetsgivarattraktivitet; arbetsmotivation; blivande sjuksköterskor; förväntningar;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka blivande sjuksköterskor upplevelser av arbetsgivarattraktivitet. En kvalitativ metod användes och åtta semistrukturerade intervjuer genomfördes med sista årets sjuksköterskestudenter i Sverige. LÄS MER

  4. 14. Dina styrkor gör oss starkare : En kvantitativ och semiotisk analys av Försvarsmaktens marknadsföring genom reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Daniel Wiberg; Kvist Ragnarsson Moa; [2023]
    Nyckelord :Marketing; Semiotics; The Swedish Armed Forces Försvarsmakten ; Commercials; Representation theory; Framing theory;

    Sammanfattning : This study examines how The Swedish Armed Forces (SAF) communicates via their commercials and how this may affect their brand. The Swedish Armed Forces has always been an important authority and their priority is to prevent war and crisis in Swedish society. LÄS MER

  5. 15. ”Vi är jätteduktiga på att göra jättemycket, men vi är urdåliga på att tala om vad vi faktiskt gör” : En kvalitativ studie om hur en mindre kommun arbetar med sitt arbetsgivarvarumärke för att attrahera generation Z.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Linn Eriksson; Emelie Lind Kylli; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; EVP Employee value proposition ; Attractive work; Generation Z; Public sector organization; Arbetsgivarvarumärke; EVP; Attraktivt arbete; Generation Z; Offentlig organisat ion;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att skapa en djupare förståelse för vad generation Z upplever som attraktivt hos en arbetsgivare och hur en mindre kommun använder sitt arbetsgivarvarumärke för att attrahera generation Z. För att uppnå syftet studerades en mindre kommun och dess HR-medarbetare om arbetet för att attrahera nya medarbetare. LÄS MER