Sökning: "barn i reklam"

Visar resultat 16 - 20 av 66 uppsatser innehållade orden barn i reklam.

  1. 16. ”Egentligen är det mest upp till oss vuxna att man hela tiden är medveten om att behandla lika” : En intervjustudie om pedagogers erfarenheter kring jämställdhetsarbetet i förskolan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Rebecka Erlandsson; Josefine Hansfeldt; [2020]
    Nyckelord :jämställdhet; förskola och förhållningssätt;

    Sammanfattning : Inledning Studien handlar om jämställdhetsarbetet i förskolan. Då jämställdhet är ett ämne som är brett och där pedagoger har olika synsätt kan det skapa svårigheter att föra jämställdhetsarbete framåt. Fokus ligger på att studera hur pedagoger upplever jämställdhetsarbetet i förskolan. LÄS MER

  2. 17. Barns förmåga att hantera, påverkar det företags sätt att agera?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Petersen; Siri Lindgren; Emma Sandin; [2019]
    Nyckelord :Ansvar; Barn; Influencer Marketing; Reklam; Sociala medier; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Barns förmåga att hantera, påverkar det företags sätt att agera? - En kvalitativ studie om hur en mediebyrå och två influencernätverk beaktar barns förmåga att hantera reklam vid influencer marketing Seminariedatum: 2019-06-05 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Siri Lindgren, Ebba Petersen, Emma Sandin Handledare: Nikos Macheridis Nyckelord: Ansvar, Barn, Influencer Marketing, Reklam, Sociala medier Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur en mediebyrå samt två influencernätverk tar barn i beaktning vid marknadsföring via influencers på sociala medier. Metod: En kvalitativ multipel fallstudie med ett hermeneutiskt-fenomenologiskt synsätt har genomförts. LÄS MER

  3. 18. Tick tack, Tik Tok. Hög tid attlära känna den moderna tidensopinionsbildare : En kvalitativ studie om unga influencers på mobilappen TikTok

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Marknadsföring

    Författare :Mikaela Hermansdotter; Jesper Cederlind; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing; social media; opinion leaders; generation Z; motivation; self-branding; micro-celebrity; advertising children; Influencer marketing; social media; opinionsledare; generation Z; motivation; self-branding; micro-celebrity; reklam barn;

    Sammanfattning : Det faktum att unga människor, genom sociala medier, i allt större utsträckning erhåller makt att påverka har kommersialiserats av företag genom marknadsföringsmetoden influencer marketing. Merparten av forskningen kring influencer marketing fokuserar dock på företag eller följare – men vad vet vi egentligen om hur dessa influencers själva betraktar fenomenet och sin roll? Vad är det egentligen som driver influencers under 18 år? Denna studie ämnar besvara dessa frågor och därigenom tillhandahålla viktig insikt kring hur företag bäst förhåller sig till gruppen unga influencers. LÄS MER

  4. 19. Editor’s picks : En kvalitativ fallstudie om hur barn framställs i H&M:s reklambilder i relation till genus, etnicitet, sexualisering och konstruktionen av barn som vuxna

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Amanda Karlsson; Noraier Ohanes Ohanes; [2018]
    Nyckelord :Semiotics; gender; stereotypes; myths; ethnicity; sexualization; advertising; Semiotik; genus; stereotyper; myter; etnicitet; sexualisering; reklam; barn;

    Sammanfattning : Vi vill i denna uppsats undersöka hur barn som har storlekarna 92–170 framställs i H&M:s reklamkatalog   Spring   Fashion   2018.   Detta   kommer   göras   både   ur   ett   genus-   och etnicitetsperspektiv men också genom sexualisering och konstruktionen av barn som vuxna. LÄS MER

  5. 20. "Det är så man umgås idag" - En studie om vårdnadshavarnas syn på surfplattan i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Therese Evaldsson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den här studien handlar om surfplattans existens i förskolan utifrån vårdnadshavarnas perspektiv. Syftet med studien har varit att undersöka hur vårdnadshavarna förhåller sig till digitala verktyg i förskolan samt hur de anser att det påverkar små barns lärande och utveckling. LÄS MER