Sökning: "bild i olika genrer"
Visar resultat 6 - 10 av 29 uppsatser innehållade orden bild i olika genrer.
6. Genrebredd i flöjtundervisning – en kvalitativ intervjustudie kring flöjtpedagogers undervisning på musik- och kulturskola
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : När jag hade flöjtlektioner på kulturskola värderades inte musiken efter genrer. Min upplevelse var att flera olika genrer förekom lika ofta på lektionerna. När jag senare sökte in till musikhögskolan och var tvungen att välja genre rubbades denna bild och jag frågade mig vad min roll som flöjtpedagog kommer vara. LÄS MER
7. Bildlitteracitetens roll i en svensk bildundervisningskontext
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Denna studie är en fortsättning på ett tidigare arbete på grundnivå inom samma område, där vi började utkristallisera det vi benämnt bildlitteracitet. Bildlitteracitet har vi definierat som visuellt tänkande, analys och tolkning samt kommunikation. LÄS MER
8. Multimodala texter : en studie om lärares uppfattning om multimodalatexter i svenskundervisningen
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Detta examensarbete studerar hur mellanstadielärares syn på och förståelse av multimodala genrer, som exempelvis serier och serieromaner, ser ut. Arbetet kommer även att studera hur dessa lärares syn på läsundervisning och läsförståelse ser ut. LÄS MER
9. Är sick-lit en genre? : en analys av paratexter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att granska sick-lit och dess funktion på bokmarknaden genom att undersöka marknadsföringen av böcker som kan benämnas som sick-lit. Detta görs främst genom en analys av paketeringen av bästsäljande verk inom Young Adult (YA) och crossover. LÄS MER
10. Så ni spelar jazz : Lärares perspektiv om jazz i gitarrundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Syftet med den här studien var att få en överblick om hur gitarrlärare undervisar jazz på estetiska programmet med inriktning musik. Detta är en kvalitativ studie där tre gitarrlärare från södra Sverige intervjuades för att få fram det empiriska materialet. LÄS MER