Sökning: "bilingual students"
Visar resultat 26 - 30 av 71 uppsatser innehållade orden bilingual students.
26. Svenska för utanförskap? : En intervjustudie med åtta före detta SVA-elever om rollen "andraspråkselev" i behov av särskild undervisning
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : In 1995, Swedish as a secondary language was formally established as an independent subject within the Swedish schooling system. The subject is meant to promote the progression of multilinguals within the Swedish language, but it is shown that there is some insecurity on how to organize and carry out the task. LÄS MER
27. Do Bilinguals have More Cognitive Flexibility than Monolinguals?
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : The purpose of the present study was to compare between bilingual and monolingual university students to examine if there was any difference regarding two aspects of cognitive flexibility: the switch cost and perseverative errors. It was hypothesized that bilinguals should have significantly reduced switch cost and perseverative errors than monolinguals. LÄS MER
28. Språkinlärningsmiljöer och Tvåspråkighet
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of this study is to investigate how some Swedish secondary school students, with a mother tongue other than Swedish, perceive different language learning environments such as the teaching environment, the classroom environment and the environment outside the classroom. This study was conducted using the Diamond Ranking method, in this study called Diamant, which is a method based on a socio-cultural perspective. LÄS MER
29. Elevers attityder till sina språk och sin flerspråkighet : En kvalitativ intervjustudie med sex elever och två lärare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : The main aim of this study is to examine six pupils’ attitudes to their mother tongue and their multilingualism. A secondary aim is to investigate the two class teachers’ attitudes to the students’ mother tongue and multilingualism. LÄS MER
30. "Har man inte ett starkt modersmål blir svenskinlärningen svårare" : En kvalitativ studie om hur lärare främjar språkutvecklingen för flerspråkiga elever i grundskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : I dagens svenska skolor ökar andelen flerspråkiga elever. Det är därför betydelsefullt att lärare i grundskolan är medvetna om hur de på ett effektivt sätt kan arbeta för att främja språk- och kunskapsutvecklingen för de flerspråkiga eleverna. LÄS MER