Sökning: "bokbranschen"

Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade ordet bokbranschen.

  1. 21. Leaf Project - A book streaming platform : Infrastructure

    Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Sebastian Galiano Molina; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : During the 21st century, humans have begun to have digital books and use in digital form most of their information, be this: image, sound, or printed materials. Some of these efforts have had great success. For images, the new digital cameras brought lots of new features, such as reduced physical size, higher quality, and error correction. LÄS MER

  2. 22. e-CRM : En fallstudie av bokbranschens e-företag

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Mathilda Dahlström; Melani Perera; [2011]
    Nyckelord :e-CRM; kundlojalitet; kundrelationer; e-handel; e-kommunikation; informationsteknik;

    Sammanfattning : Syfte Vi vill med uppsatsen öka förståelsen för fenomenet e-CRM ur ett företagsperspektiv. Med detta vill vi beskriva hur den nätbaserade handeln, utifrån ett relationsperspektiv, fungerar och hur företag medvetet jobbar med att bygga lojala förhållanden med de egna kunderna. LÄS MER

  3. 23. Bokbranschen : Hur kommunikation och samordning av information påverkar returflödet i varudistributionen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Andreas Ljunggren; Daniel Vuorinen Lundin ; [2009]
    Nyckelord :: Information; samordning; kommunikation; engagemang; ifrågasättande; varudistribution och returflöde.;

    Sammanfattning :   Den här uppsatsen handlar om bokbranschen som är en konkurrensutsatt marknad där utbudet av böcker är större än efterfrågan vilket skapar returer och därmed kostnader. Gapet mellan utbud och efterfrågan tenderar dessutom att bli större och detta medför ökade kostnader för varudistributionen. LÄS MER

  4. 24. En ny e-ra i bokbranschen? : En fallstudie av Akademibokhandeln & Adlibris

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Johan Claesson; Victor Estberger; Linus Sandberg; [2008]
    Nyckelord :E-handel; Traditionell detaljhandel; Läge Lokalisering; Omgivning Personal; Organisation Medarbetare; Inköp Sortiment; Logistik Distribution; Teknologi System; Kundfaktorer; Synliga; Osynliga; Koncept Sortiment; Design Profil;

    Sammanfattning : Som huvudsyfte avser vi att undersöka vad som kännetecknar de synliga och osynliga kundfaktorerna i en traditionell butikskedja i jämförelse med en Internetaktör. Vi vill även få fram framgångsfaktorer för en traditionell butikskedja och en Internetaktör som ett delsyfte. LÄS MER

  5. 25. E-handelns påverkan på de fysiska butikerna inom bokbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Ken Ma; Amir Miri; [2008]
    Nyckelord :E-handel; fysisk butik; Internetbutik; fördelar; försvarsmetoder;

    Sammanfattning : Syfte: Sedan utvecklingen av e-handeln som gjorde det möjligt att köpa och sälja varor via Internet, har den spridit sig snabbt och globalt. E-handeln har varit framgångsrikt vilket kan innebära svårigheter för de fysiska butikerna, vissa branscher är mer drabbade än andra. LÄS MER