Sökning: "bokbranschen"
Visar resultat 16 - 20 av 29 uppsatser innehållade ordet bokbranschen.
16. Digitaliseringens förändring av bokbranschen
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This is a bachelor thesis, written at the business studies institute, Uppsala Unviersity, exploring how digitalization has affected the Swedish book industry. This is done by studying how the introduction of the e-book has changed the way the publishers work and what problems and opportunities arise with the new way to publish and consume books. LÄS MER
17. Val av positioneringsstrategi i en radikal förändring - Två fallstudier i bokbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att, ur ett företagsperspektiv beskriva, förklara och analysera hur företags val av positioneringsstrategi påverkas av en radikal branschförändring. Målet är således att ur en processyn undersöka relationen mellan radikal förändring av branschförutsättningarna, det vill säga en form av extern påverkan, och positioneringsstrategier. LÄS MER
18. En barnlitterär figur från förr
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Denna uppsats är en fallstudie av ett förlags marknadsföring av fyra stycken barnböcker som ingår i en serie. Därutöver utvecklas en marknadsplan till utgivningen, vilket förutsätter en analys av barnbokmarknadens statistik och trender. Vidare sker en dokumentation av lanseringsprocessen och en redovisning för förlagets marknadsplan. LÄS MER
19. Unga vuxnas åsikter kring bokomslags formgivning : En enkät- och fokusgruppsundersökning
Kandidat-uppsats, Grafisk teknologiSammanfattning : Bokomslaget är ofta läsarens första möte med en bok och det är därför viktigt att bokomslaget tilltalar och sänder ut rätt signaler till konsumenten. Målgruppen unga vuxna, individer mellan 16 och 27 år, är enligt bokbranschen en grupp som är svår att nå. LÄS MER
20. Boken och tidningen möter Ipaden – Traditionens makt utmanas
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Årets julklapp år 2010 utsågs till surfplattan. Produkten som utses skall bland annat ”representera den tid vi lever i”. I samband med offentliggörandet menade Handelns Utredningsinstitut på att ”att läsa mail, nätverka på sociala medier, titta på filmer och spela spel tillhör det dagliga livet oberoende av plats. LÄS MER