Sökning: "brand identity storytelling"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden brand identity storytelling.
1. Visuella komponenter som sätter tobaksfria nikotinprodukter i centrum : En kvalitativ semiotisk bildanalys med kompletterande textanalys av Vont, Volt och Zone X visuellla kommunikation på Instagram
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Följande studie granskar kommunikationen från tobaksfria nikotinföretag på Instagram. Syftet är att inom forskningsfältet marknadskommunikation, undersöka den visuella kommunikationen och kompletterande textuella element på Instagram och vilka kommunikativa strategier företagen använder sig av. LÄS MER
2. Formula 1 Drive to Thrive - How to Handle Success
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The popularity of the Netflix series ‘Drive To Survive’ has almost doubled the amount of Formula 1 (F1) fans thanks to its great storytelling and compelling narratives about the drivers, teams, the rivalries between them and challenges they tackle. The first season aired in 2019 and it is estimated that more than 6. LÄS MER
3. Konsten att bygga en stark & värdefull varumärkesidentitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forskningsfråga: Hur presenteras reklamfilmer av ett nytt varumärke för att bygga en stark och värdefull varumärkesidentitet? Syftet: Syftet med studien är att urskilja vad det är i Polestars reklamfilmer som skapar dess styrka i varumärkesidentiteten och hur reklamfilmerna porträtterar varumärkets identitet och personlighet. Denna studie syftar till att bidra med insikt och kunskap hur varumärken kan dra nytta av vikten att förmedla en stark varumärkesidentitet via reklamfilmer. LÄS MER
4. Brand Archeology - Identifying Pivotal Moments Shaping the Brand Today
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Brand Archaeology - Identifying Pivotal Moments Shaping the Brand Today Date of Submission: 2023-05-31 Course: BUSN39 Degree Project in Global Marketing Authors: Herman Vähäkangas & Kevin Blomkvist Supervisor: Mats Urde Keywords: Brand archaeology, pivotal moments, brand identity, corporate branding, excavation, artifacts. Purpose: The purpose of this study is to discover pivotal moments influencing brand identity through the concept deemed as brand archeology. LÄS MER
5. A Storytelling and Brand Identity Connection
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: A Storytelling and Brand Identity Connection - A multiple case study on companies communicating through storytelling and how it can connect to their brand identity. Date of Seminar: June 2, 2022. Course: BUSN39, Degree Project in Global Marketing. Authors: Erik Andrén and Therese Hermelin. LÄS MER