Sökning: "c- diva sundsvall"

Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade orden c- diva sundsvall.

  1. 16. HCR-20 Version 3 Interbedömarreliabilitet i riskbedömning av våld

    Kandidat-uppsats, Institutionen för hälsovetenskap

    Författare :Mia Lindberg; Emma J. Matsson; [2012]
    Nyckelord :riskbedömning; strukturerad professionell bedömningsansats; HCR-20 Version 3; interbedömarreliabilitet; rättspsykiatri;

    Sammanfattning : Samhället eftersträvar att förhindra våld. Tre ansatser har etablerats för att avgöra farlighet och för att bedöma risk för våld; den ostrukturerade professionella bedömningsansatsen, den aktuariska bedömningsansatsen, samt den strukturerade professionella bedömningsansatsen. LÄS MER

  2. 17. Optimization and validation of the method lactose intolerance genotyping with real-time PCR

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet; Medicinska och farmaceutiska vetenskapsområdet; Medicinska fakulteten; Institutionen för medicinsk biokemi och mikrobiologi

    Författare :Jenny Stenberg; [2011]
    Nyckelord :lactose intolerance; single nucleotide polymorphism; real-time PCR; genotype; optimization.;

    Sammanfattning : Abstract Primary lactose intolerance has been associated with a single nucleotide polymorphism located upstream of the lactase gene. The most common diagnostic tests for lactose intolerance are time-consuming and the patient is not allowed to eat and drink for 12 hours before the test is carried out. LÄS MER

  3. 18. Och nu blir det reklamfilm : En kvalitativ innehållsanalys av de sju svenska politiska reklamfilmerna inför EU-valet 2009

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Elin Larsson; Johan Heikensten; [2010]
    Nyckelord :Political advertisement; commercials; advertising strategies; negative advertising; issue; image; rhetorical analysis; semiotics; rhetoric; videostyle; communication; EU-election; politisk tv-reklam; reklamfilm; reklamstrategi; utmanarstrategi; negativ reklam; sakfråga; image; bildanalys; retorisk analys; semiotik; retorik; videostyle; kommunikation; EU-val; incumbent;

    Sammanfattning : Och nu blir det reklamfilm - En kvalitativ innehållsanalys av de sju svenska politiska reklamfilmerna inför EU-valet 2009 Seminar date: 2010-01-14 Department: Media- and Communication science Report category: Degree project undergraduate level Authors: Johan Heikensten and Elin Larsson Advisor: Kristoffer Holt Purpose: When TV4 for the first time offered advertising time to the Swedish political parties for the upcoming election of the European Parliament in 2009, a huge debate broke loose in the media. Regardless of opinions on the matter, we find it safe to say that political television commercials will have a great influence on future election campaigns in Sweden. LÄS MER