Sökning: "communication model"
Visar resultat 21 - 25 av 3104 uppsatser innehållade orden communication model.
21. Mode, Medvetenhet och Miljö : Kvalitativ studie om Djerf Avenues hållbarhetskommunikation och dess påverkan på varumärkesidentitet.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : AbstractAuthors: Emma Möller and Malin Leithe Title: Fashion, Awareness and Environment - Qualitative study on Djerf Avenue's sustainability communication and its impact on brand identity. Language: Swedish Pages: 56 By examining Djerf Avenue, an influencer-owned fashion brand, this qualitative study aims to explore the role of sustainability communication and its impact on female consumers' perceptions and attitudes. LÄS MER
22. Hur mår egentligen idrottsläraryrket? : En kvalitativ studie om hur yrkets status framställs i dagstidningar åren 2013-2023
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien är att undersöka idrottsläraryrkets status utifrån dess framställning i svensk dagspress. Utgångspunkten grundar sig i följande frågeställningar: 1) Hur framställs idrottsläraryrkets funktioner i svenska dagstidningar?, 2) Vilka positiva och negativa konnotationer knyts till idrottsläraryrket?, 3) Vilka förändringar av idrottsläraryrket och dess status framträder i materialet över tid? Teori och metod Uppsatsen skrevs utifrån en kvalitativ, diskursanalytisk metod varvid 65 artiklar ur blandade svenska tidningar selekterades ut som empiri. LÄS MER
23. Impact of European legislation on the prevention of psychosocial risks at work on workers in Greece
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The purpose of this research is to look into the impact of European legislation on the prevention of psychosocial risks for workers in small start-up enterprises in Greece. The study's goal is to determine whether the adoption of European legislation has resulted in changes in job demands and human resources. LÄS MER
24. FACEBOOK IS NOW META. Meta's corporate sociotechnical imaginary and the discursive construction of the Metaverse as the social platform of the future
Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : The interpretive discourse-analytic framework of the Sociology of Knowledge Approach to Discourse is used to analyze how Meta's senior executives discursively frame the use of augmented reality and virtual reality in order to position the Metaverse as the next social platform during Connect 2021. The findings suggest five interpretive schemas that characterize the Metaverse as a social platform of the future: (a) the Metaverse as the next version of the Internet; (b) the Metaverse as a facilitator of presence and a connector of people; (c) the Metaverse as a marketplace in the Metaverse economy; (d) the Metaverse as a ubiquitous place in our daily lives; and (e) the Metaverse as a space designed in a responsible manner. LÄS MER
25. International disputes and nation branding. Investigating Individual Attitudes, Attitude Changes, and Its Implications in the wake of the NATO dispute between Turkey and Sweden
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis investigates the interplay between attitudes and nation branding in the context of the NATO dispute between Sweden and Turkey, along with its subsequent events. The study employs a mixed-method approach, combining a pre-study and content analysis, with a quantitative survey and qualitative interviews that illustrates the nuances of the attitudes measured. LÄS MER