Sökning: "communicative participation"

Visar resultat 11 - 15 av 153 uppsatser innehållade orden communicative participation.

  1. 11. Språkutbecklande strategier för yngre barn i förskolan : En kvalitativ studie om hur strategier i kommunikativa händelser används i förskolan för att främja språkutveckling hos de yngsta förskolebarnen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Pontus Bäck; Ban Bassem Mohammad; [2023]
    Nyckelord :Språkutveckling; Yngre barn; Förskola; Strategier;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att skapa kunskap om vilka strategier i kommunikativa händelser används för att främja yngre barns språkutveckling samt hur dessa strategier används. Studien är kvalitativ och fem semistrukturerade intervjuer har genomförts för att skapa kunskap kring hur förskollärare använder olika strategier i kommunikativa händelser. LÄS MER

  2. 12. “ - Cause I like working when I’m happy” : A case study of students in linguistic vulnerability and verbal interactions with peers in the social studies classroom

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Lina Knudsen; [2023]
    Nyckelord :classroom discussions; Developmental Language Disorder; group work; Individuals and Societies; International Baccalaureate; linguistic vulnerability; middle school; social studies; verbal interaction;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna studie är att bidra med insikt i hur Mellanårsprogrammets (MYP) elever i språklig sårbarhet och deras lärare upplever verbala interaktioner i klassen med elevernas kamrater i Individer och samhällen (I&S), ett samhällskunskapsämne inom International Baccalaureate läroplan.  Forskningsfrågor · Hur ser MYP-lärare på den effekt kamrater har på elever i språklig sårbarhet under verbala interaktioner i klassen och hur stödjer dessa lärare elever i språklig sårbarhet under dessa interaktioner i I&S?   · How do MYP students in linguistic vulnerability experience and understand verbal in-class interactions with peers in the I&S classroom and how do they experience the support given to them by their teachers during these interactions?  Theoretical Framework The theoretical framework of this case study is based on the sociocultural perspective as seen in Vygotsky’s work (1987), which have been developed further by Säljö (2000) and Kozulin (2003). LÄS MER

  3. 13. Stakeholder dialogue for improving nature protection in agriculture : exploring communication dynamics through the lens of communicative rationality and symbolic interactionism

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Nadine Gottschalk; [2023]
    Nyckelord :dialogues; biodiversity protection; agriculture; co-design; communicative rationality; symbolic interactionism; identity; trust;

    Sammanfattning : To act against biodiversity loss in agriculture, participatory approaches involving farmers as co-designers of solutions are a possible solution to improve financial incentives on the EU level. However, not much research focuses on examining participatory processes, especially in the form of dialogue events. LÄS MER

  4. 14. From words to action : A study of a child perspective in planning

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Markus West Wittenberg; [2023]
    Nyckelord :Children’s perspective; child perspective; child impact analysis; communicative planning; collaborative planning; Convention of the Rights of the Child; citizen participation; urban and regional planning; Barns perspektiv; barnperspektiv; barnkonsekvensanalys; kommunikativ planering; barnkonventionen; medborgardeltagande; samhällsplanering;

    Sammanfattning : This study examines how well the children’s perspective is taken into account in modern day urban planning, according to professionals within the field. It highlights both positive and negative experiences of the implementation of this perspective, in order to distinguish both flaws and strengths in the current methods. LÄS MER

  5. 15. Vad barnasinnet tycker; inte de med barnasinnet “i behåll” Hur barnets perspektiv tas hänsyn till i svensk planering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Vendela Bendel van Den Brink; [2023]
    Nyckelord :Children’s inclusion in planning; communicative planning; Children’s geographies; Hart’s Participation Ladder; Social Sciences;

    Sammanfattning : After many years since the ratification of the Convention of the Right of the Child, it was eventually incorporated into Swedish law in 2020. One of the fundamental articles of the convention is children’s right to participate in matters concerning them. LÄS MER