Sökning: "crm krav"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden crm krav.
1. A tailored web-based system for managing and attracting customers
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Denna rapport redogör utvecklingen av ett kundhanteringssystem (CRM) och en webbsida för Minafribrev, ett finansbolag, i syfte att förbättra kundinteraktioner och relationshantering. Målet var att utveckla ett system som kunde användas för att effektivt hantera kundaktiviteter och att lagra relevant data som kontaktinformation, information om möten, och att hantera kundrelaterade uppgifter. LÄS MER
2. Behov av systemintegration i energibranschen : En fallstudie om hur ett behov uppstår.
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : Fallstudien har undersökt hur ett behov uppstår av att integrera informationssystem med varandra, vad det innebär för företag som inte väljer att integrera informationssystem och vilka för- och nackdelar det finns det med systemintegration. Fallföretaget som i denna studie kallas för ”Energiföretaget AB” och innehar flera ansvarsområden som anses vara samhällsviktiga tjänster för infrastrukturen. LÄS MER
3. Sjuksköterskestudenters upplevelse av interprofessionell simulering tillsammans med läkarstudenter : "Vi måste liksom hjälpas åt för att lösa saker"
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Sjuksköterskeutbildningen omfattar 180 högskolepoäng och leder till en sjuksköterskeexamen som ger studenten behörighet att söka legitimation som sjuksköterska. För att nå de kunskapskrav som krävs åligger det de enskilda lärosätena att sätta ihop utbildningsprogram som garanterar den kompetens som krävs. LÄS MER
4. GDPR:s påverkan på CRM-system : En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka vilken påverkan som GDPR haft på verksamheters krav på säkerhet, integritet och funktionalitet vid behandling av personuppgifter i CRM-system. Den 25:e maj 2018 trädde en ny dataskyddsförordning i kraft och ersatte den tidigare Personuppgiftslagen. LÄS MER
5. Utveckling av lojalitetsprogram - individanpassade erbjudanden : Marknadsföring genom CRM-strategier
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Den ökade konkurrenssituationen mellan företag är ett resultat på att handeln har globaliserats. Konsumenter är idag mer medvetna om vad företag har att erbjuda, och det är lätt att välja alternativa företag om ett specifikt företag inte lever upp till konsumentens förväntningar. LÄS MER