Sökning: "culture innovation leadership"

Visar resultat 1 - 5 av 93 uppsatser innehållade orden culture innovation leadership.

  1. 1. ÖB beordrar framåt marsch- varför står vi kvar? : Om samspelen mellan linjeorganisation och processer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Johan Olsson; Marcus Wallberg; [2023]
    Nyckelord :Organisationsförändring; Förändring; Tillväxt; Försvarsmakten; Kultur; Processorientering; Chefer;

    Sammanfattning : The Swedish Armed Forces is an organisation that is constantly undergoing changes. The period after the dissolution of the Warsaw Pact means that several defense decisions during the 1990s and early 2000s are enforced with extensive cuts and changed tasks for the organization. LÄS MER

  2. 2. Organisation och ledning för innovation och stabil produktion : En fallstudie på en svensk organisation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Annika Green; [2023]
    Nyckelord :adaptive leadership; adhocracy; ambidextrous organizations; quality; quality technology; leadership; offensive quality development; organizations; organizational culture; processes; adaptivt ledarskap; ad hoc-krati; ambidextra organisationer; kvalitet; kvalitetsteknik; ledarskap; offensiv kvalitetsutveckling; organisation; organisationskultur; processer;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att visa hur olika arbetssätt som är till synes oförenliga, det kreativa och problemlösande samt det stabila och produktionsmässiga, kan förenas inom samma verksamhet, med hög kvalitet och intern nöjdhet för de båda arbetssätten. Dagens organisationer är mer komplexa och med medarbetare som har högre kompetens, detta ställer krav på hur organisationer behöver struktureras och styras. LÄS MER

  3. 3. Kunskapshantering på ett fintechbolag - En kvalitativ studie om uppfattning och främjande av kunskapsspridning

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Fanny Juhlin; Sofia Jerndal; [2023]
    Nyckelord :Knowledge management; knowledge sharing; fintech company; enabling factors culture; leadership; technology; measurement ; organizational factors; individual factors; technical factors; Kunskapshantering; kunskapsspridning; fintechbolag; möjliggörande faktorer kultur; ledarskap; teknik; mätning ; organisatoriska faktorer; individuella faktorer; tekniska faktorer;

    Sammanfattning : Kunskap är en resurs som många företag baserar sin verksamhet på. Detta ställer dock krav på en fungerande kunskapsspridning för att företaget ska kunna nyttja resursen till fullo. LÄS MER

  4. 4. A Qualitative Analysis of the Impact of Artificial Intelligence (AI) Adoption (Focusing on Machine Learning (ML)) on the Organizational Capabilities of the Telecom Industry in Sweden and Finland

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Neeraj Verma; [2023]
    Nyckelord :AI; R D; Industry 4.0; Qualitative Analysis; Innovation; Machine Learning; Business Performance; People and Culture; Process and Organization; Telecom; Technology.;

    Sammanfattning : The German government's "Industry 4.0" paradigm transforms technology application across domains using real-time data and connectivity. The telecom sector's reliance on digital, software-driven infrastructure for real-time data and connectivity is paramount. LÄS MER

  5. 5. Exploring Leadership Strategies and Dynamics in Leading Cross-Cultural Virtual Teams

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Prudence Kahwema; Linda Lichte; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study aims to explore the experiences and perspectives of leaders who lead cross-cultural teams virtually, examining the challenges and benefits they face, and providing valuable suggestions to help them overcome these challenges and capitalize on the benefits. The study integrates elements from leadership theories, culture theories and communication theories with empirical data to understand what makes virtual leadership of cross-cultural teams successful. LÄS MER