Sökning: "customer values"

Visar resultat 1 - 5 av 600 uppsatser innehållade orden customer values.

  1. 1. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  2. 2. Local voltage control in a low voltage grid with high photovoltaic penetration

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för reglerteknik

    Författare :Joakim Bakklund; [2024]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This thesis examines how active power control (Volt-Watt control) and reactive power compensation (Volt-VAr control) can help limit voltage increases on the low voltage grid due to high photovoltaic (PV), installations. Due to the large increase in interest to install small scale PV-systems within residential areas the Distribution System Operator E. LÄS MER

  3. 3. Defining customer value in disruptive business models

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Antonia Welzel; [2023-07-20]
    Nyckelord :customer value; disruptive innovation; subscription-based car ownership;

    Sammanfattning : Customer value is a relatively complex concept and is very dependent on the perspective that is taken as well as on the context of the value offer. The aim of this thesis is to identify how customer value is defined in more dynamic environments, specifically in the context of disruptive business models. The case company in the thesis is Lynk & Co. LÄS MER

  4. 4. Identifiering av målgrupper för kundanpassad fakturahantering : En fallstudie inom fakturaservice

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Jennie Persson; [2023]
    Nyckelord :payment; invoice; error outcome; quality development; target groups; lead time; process; exchange; betalning; faktura; felutfall; kvalitetsutveckling; målgrupper; ledtid; process; utbyte;

    Sammanfattning : Studien har genomförts på ett företag inom fakturaservice. För att arbeta proaktivt med förbättring av fakturaprocessen har syftet med studien varit att undersöka om det fanns något samband mellan olika målgrupper av slutkunder och utebliven betalning inom ett visst kundsegment. LÄS MER

  5. 5. Role of CSR and Brand Image : A qualitative study on IKEA

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Arefa Islam; [2023]
    Nyckelord :Corporate social responsibility CSR ; Brand; Brand Image; Purchase intention.;

    Sammanfattning : Purpose                                                           The primary objective of this study is to make     theoretical advancements and practical insights for companies aiming to strengthen  enhance their brand image through the implementation of CSR initiatives.. LÄS MER