Sökning: "d- media"

Visar resultat 1 - 5 av 377 uppsatser innehållade orden d- media.

  1. 1. Framställningen av yoga i kristen press : En innehållsanalys av kristen respons på den nyandliga praktiken yoga i olika svenska kyrkotidningar åren 2011-2021 analyserad genom hot- och resursteorin samt yogafobi.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Amina Džanić; [2024]
    Nyckelord :Yoga; Modern Yoga; New Age-practices; New Age-activities; threat resource; yogaphobia; media and religion; Christianity; Protestant Christian press.;

    Sammanfattning : This study aims to investigate Christian responses to New Age practices, specifically by examining how the New Age practice of yoga, is described in Swedish Christian press. The reasearch questions were the following two: 1) How is Yoga described in the Swedish Protestant Christian Press? 2) How is yoga presented in the Swedish Protestant Christian newspapers Kyrkans Tidning, Dagen, Sändaren and Världen idag based on Lundgren’s risk and resource theory? The method used was content analysis, both in qualitative and quantitative approaches and the material consisted of 379 articles from 4 different Christian newspapers. LÄS MER

  2. 2. I förtroendekrisens skottlinje : En experimentell studie om krismeddelanden från influencers och organisationer och deras effekt på mottagarnas upplevda förtroende

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emma Fransson; Ebba Sandberg; [2024]
    Nyckelord :crisis communication; trust; influencers; organizations; crisis of trust; experiment; kriskommunikation; förtroende; influencers; organisationer; förtroendekris; experiment;

    Sammanfattning : "The best way to manage a crisis is to prevent one" (Coombs, 2019, p.19). A statement that in its simplicity is extremely powerful. However, today's digitalized society has contributed to the rapid dissemination of information and scrutiny of content that has complicated the management of crises. LÄS MER

  3. 3. Production of natural pigments from A. platensis grown on wastewater from local treatment facility.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk mikrobiologi; Lunds universitet/Bioteknik

    Författare :Hana Faulds; [2023]
    Nyckelord :Cyanobacteria; pigments; microalgae; wastewater treatment; biotechnology; Technology and Engineering; Biology and Life Sciences;

    Sammanfattning : Although microalgae have been considered for the biological treatment of wastewater since the 1950’s, their potential to efficiently remove pollutants from various streams remains largely untapped and is yet to be utilized at large scale. The production of algal biomass and extraction of high-value compounds has, however, become increasingly popular with large scale farms and biorefineries around the world producing many promising alternatives to petroleum-based products and processes. LÄS MER

  4. 4. ChatGPT: Changing Education, One Prompt at a Time, A quantitative study of factors influencing students' usage of ChatGPT

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Tess Brodin; Julia Lundberg; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; Unified Theory of Acceptance and Use of Technology; Performance Experienced; Creativity;

    Sammanfattning : An AI tool that has gained massive media attention in the past months is the language model ChatGPT. The rapid adoption of the tool by students made the authors of this study curious about exploring the chatbot further, using technology adoption theory. LÄS MER

  5. 5. “Någon som försöker sälja försäkringar”? : En kvalitativ studie om mottagarens uppfattning av kommersialiseringen av svenska myndigheters externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Moa Söder; Philip Fallqvist; [2023]
    Nyckelord :Authorities; Reception; Commercialization; Trust; Transparency; Myndigheter; Mottagande; Kommersialisering; Förtroende; Transparens;

    Sammanfattning : Svenska myndigheter agerar utifrån regeringsuppdrag och har i uppgift att informera och influera samhället för allmänhetens bästa (Fredriksson & Pallas, 2018). Myndigheternas sätt att kommunicera ut viktig information till allmänheten har till följd av New Public Management lett till att den offentliga sektorn genomgår en form av kommersialisering (Raftopoulou & Hogg, 2010). LÄS MER