Sökning: "dejtingapplikationer"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet dejtingapplikationer.
1. "Ingen big deal" : - En undersökning i kvinnligt dejtande på Tinder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Abstract. Uppsatsen Ingen big deal - en undersökning i kvinnligt dejtande på Tinder undersöker hur kvinnors sökande eller möten efter/med en romantisk eller sexuell partner, i samtiden kallat “dejting”, förändrats av applikationen Tinder. LÄS MER
2. Gränssnitt och identitet inom Tinder och Grindr : Skillnader med avseende på identitetsframställning, funktioner, hierarkier samt presenterat innehåll mellan dejtingapplikationer beroende på syfte och målgrupp
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The purpose of this study was to gain a more in-depth knowledge and understanding of the dating applications Tinder and Grindr and their structure regarding accented information and identity codes. I intended to gain an understanding of human perception and how this is applied to our modern dating applications. LÄS MER
3. Mötesplatsen som aldrig sover : En kvalitativ studie om studenters attityder kring romantiska och intima möten
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Pedersen, N. Skoghagen, S. 2018. Virtuella och fysiska platsers betydelse för romantiska och intima möten – En kvalitativ studie på studenters attityder. LÄS MER
4. Konceptdriven designforskning för onlinedejting : En studie om att främja användarupplevelsen av matchningsprocessen på Tinder
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : Mängden dejtingapplikationer för mobila enheter ökar stadigt och i Sverige dominerar Tinder som den mest populära mobila dejtingapplikationen. Matchningsprocessen på Tinder har dock fått motstå en del kritik då gränssnittet gör det väldigt enkelt att göra misstag. LÄS MER
5. E-handel i mobilapplikationer : En studie om förutsättningar för e-handel i mobilapplikationer
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på vilka förutsättningar som krävs för att en mobil e-handelsapplikation ska bli populär och adopteras av många. Detta för att hjälpa de företag som planerar att införskaffa sig mobila e-handelsapplikationer att få den mer attraktiv. Internet och e-handel har växt sedan en lång tid tillbaka. LÄS MER