Sökning: "designprocess kläder"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden designprocess kläder.

  1. 1. Cirkulär ekonomi vid produktutvecklingen av funktionskläder

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :MAXIMILIAN TALLBOM; FELICIA WIDÉN; [2020]
    Nyckelord :Ecological sustainability; cirkular economy; product developent; design process; funtional clothing; quality; durability; recycling; monomaterials; Ekologisk hållbarhet; cirkulär ekonomi; produktutveckling; designprocess; funktionskläder; kvalité; livslängd; materialåtervinning; monomaterial;

    Sammanfattning : Idag är klädindustrin beroende av icke förnybara resurser och dess negativa miljöpåverkan äventyrar den ekologiska hållbarheten. Vidare förväntas klädproduktionen att tredubblas fram till år 2050 vilket kommer påverka tillgången av råmaterial. LÄS MER

  2. 2. Att designa brandade kläder till en friluftsanläggning som besökarna vill köpa och använda

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Sanna Skoog; [2020]
    Nyckelord :promo wear; branded clothing; outdoor clothing; workout clothes; design process; marketing; outdoor facility; profilkläder; brandade kläder; friluftskläder; träningskläder; designprocess; marknadsföring; friluftsområde
;

    Sammanfattning : Brandade kläder beskrivs som "kläder som används internt eller externt i syfte att understödja eller förstärka företagets eller organisationens profil, med syftet att uppnå ökad konkurrenskraft". Syftet med denna studie var att designa brandade kläder som speglar friluftsanläggningen Mattilas varumärke och som kan säljas till dess besökare. LÄS MER

  3. 3. Det etablerade modeföretagets användning av Instagram - att skapa tilltalande innehåll

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Rebecca Lundgren; Fanny Sundin; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Innehållsmarknadsföring är ett begrepp som syftar på en strategi för att anpassa innehållet till målgruppens intresseområde, där målet är att skapa förtroende och driva försäljningen framåt. Enligt Clark på sociala mediekonsult förvaltningen lades det upp 94 miljoner bilder och videos dagligen på Instagram år 2018. LÄS MER

  4. 4. Bä, bä vita lamm har du någon ull? : En utforskande process av en outnyttjad svensk materialtillgång

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Design och formgivning

    Författare :Sara Ericsson; [2017]
    Nyckelord :ull; hållbar utveckling; förnyelsebara material; växter; design; industridesign; materialdrivan designprocess;

    Sammanfattning : Bä, bä vita lamm har du någon ull?- Ja, ja kära barn har, jag har säcken full! Denna text ur den kända barnvisan känner de flesta av oss igen, dock beskriver den ett stort problem vi har i Sverige idag.Nämligen att det kastas, bränns upp eller grävs ned mer än 600 ton ull per år. LÄS MER

  5. 5. Arkitektur som integration

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Ragnvi Melin; [2016]
    Nyckelord :Arts and Architecture;

    Sammanfattning : År 2015 sökte fler människor än någonsin förut asyl i Sverige och Malmö, med sin bro till kontinenten, var scenen för det första mötet mellan de nyanlända och det svenska folket. Hundratals frivilliga hjälpte till med mat, husrum och kläder för att välkomna flyktingarna. LÄS MER