Sökning: "outdoor clothing"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden outdoor clothing.

  1. 1. Optimization of Thermal Comfort on Electric Buses : A Comprehensive Study on Passenger Satisfaction in Stockholm, Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Ellinor Hambraeus; Maxwell Minotta Cuervo; [2023]
    Nyckelord :Electric bus; Bus temperature; Thermal comfort; Energy efficiency; Predicted Mean Vote; Equivalent temperature v; Elbuss; busstemperatur; termisk komfort; energieffektivisering; Predicted Mean Vote; Ekvivalent temperatur vii;

    Sammanfattning : The transition towards electrification in the bus sector is necessary to achieve the global climate goals and has gained significant traction in recent years. However, there are critical challenges associated with this transition, one of them being the absence of excess heat that traditional combustion engines provided to warm the bus cabin. LÄS MER

  2. 2. "Allting finns inte i en bok, de måste verkligen se det på riktigt" : Lärares beskrivningar om användningen av utomhuspedagogik inom de naturorienterande ämnena i grundskolans årskurs 4-6.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Jennifer Ström; [2023]
    Nyckelord :outdoor education; biology; nature; science; teacher; utomhuspedagogik; biologi; närmiljö; naturorienterande ämnen; lärare;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskaper om varför vissa lärare väljer att bedriva utomhuspedagogik medan andra inte gör det. Studien har två frågeställningar varav den ena berör vad lärare i grundskolans årskurs 4–6 ser för möjligheter och hinder med utomhuspedagogik. LÄS MER

  3. 3. ”Maximum safety for you – minimum impact on nature” - En multimodal kritisk diskursanalys av Klättermusens hållbarhetskommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Agnes Bergquist; Lisa Olander; [2023]
    Nyckelord :ustainable communication; sustainability; Klättermusen; outdoor; Instagram; greenwashing; branding; reputation management; strategic communication; multimodal critical discourse analysis; Hållbarhetskommunikation; hållbarhet; Klättermusen; Instagram; greenwashing; strategisk kommunikation; marknadsföring; multimodal kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : The climate crisis and the consequences that follow have forced humanity to explore the collective actions that must be taken to curb global warming. As a way to reduce ones carbon footprint, many choose to consume with greater care for the environment, and the interest for sustainable clothing has therefore significantly increased. LÄS MER

  4. 4. "The importance of the right material" : En multimodal kritisk diskursanalys av friluftsföretagen Fjällräven, Haglöfs och Houdinis hållbarhetskommunikation på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Ludvig Wiberg; Pontus Dahl; [2022]
    Nyckelord :sustainability; multimodal critical discursive analysis; greenwashing; Instagram; Fjällräven; Haglöfs; Houdini; green marketing; branding; hållbarhet; multimodal kritisk diskursanalys; greenwashing; Instagram; Fjällräven; Haglöfs; Houdini; grön marknadsföring; varumärkesbyggande;

    Sammanfattning : Klädföretagen Fjällräven, Haglöfs och Houdini är ledande inom den svenska friluftsbranschen och toppar Sustainable Brand Index lista över de, enligt konsumenterna, mest hållbara friluftsföretagen. Trots dessa topplaceringar går det inte att bortse från det motsägelsefulla i att företagen producerar kläder, som är skadliga för den natur de är ämnade att användas i – till en målgrupp som värnar om miljön. LÄS MER

  5. 5. The Revolution(Race) of influencer marketing : a qualitative study of influencer’s perspective of how to represent an outdoor clothing brand

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Michelle Dam; [2022]
    Nyckelord :Influencer; Influencer Marketing; Social Media; Brand; Advertising;

    Sammanfattning : Background: The digitalization has challenged the retail fashion industry and forces them to continuously find new strategies to survive in today’s market. Nowadays, the marketing strategy works differently, and some marketing is built upon how a collaboration would look together with an influencer and how it should be communicated to the influencers followers. LÄS MER