Sökning: "digitala bibliotek i praktiken"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden digitala bibliotek i praktiken.

  1. 1. Utveckling av en kompakt BLE-modul i en portabel EKG : Med möjlighet till kontinuerlig dataöverföring

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Elektroniska Kretsar och System

    Författare :Henrik Attrell; Mattias Holmqvist; [2022]
    Nyckelord :ECG; Electronics; ADS1298; BLE; Bluetooth Low Energy; elektronik; EKG; portabel; ADS1298; BLE; Bluetooth Low Energy; nRF52;

    Sammanfattning : Elektrodiagram eller EKG används inom sjukvården för att mäta hjärtats elektriska aktivitet med hjälp av flera elektroder som placeras ut på kroppen. Från mätningarna kan indikationer på hjärtsjukdomar och störningar i hjärtrytm upptäckas och sedan behandlas. LÄS MER

  2. 2. Fördelar och nackdelar med Digitala assistenter : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Bruno Teglas; Ali Mosa; [2022]
    Nyckelord :Digital Assistants; Advantages; Disadvantages; Customer Experience; Usage; Companies; Quality of Experience; Artificial Intelligence; Voicebot; Chatbot.; Digitala Assistenter; Fördelar; Nackdelar; Kundupplevelse; Användandet; Verksamheter; Quality of Experience; Artificiell intelligens; Voicebot; Chatbot.;

    Sammanfattning : Artificial Intelligence och robotar tar en allt större plats i samhället och viktiga arbeten automatiseras för att effektivisera processer. Digitala assistenter som är en AI-teknik tillämpas inom många verksamheter och underlättar många uppgifter. LÄS MER

  3. 3. Förskollärares erfarenheter av digitala verktyg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Denise Thaler; Zerina Cutura; [2021]
    Nyckelord :digitala verktyg; läroplanen; förskollärare; ikt; kvantitativ metod; enkätundersökning; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Inledning Detta arbete är en studie som undersöker hur de digitala verktygen används i praktiken i förhållande till vad som står i våra styrdokument därtill undersökes hur de verksamma förskollärarna upplever digitala verktyg och vad de har för erfarenheter. Syfte Syftet med vårt examensarbete är att öka förståelsen kring hur de digitala verktygen används i förskolans verksamhet. LÄS MER

  4. 4. Extra anpassningar i läsförståelse för elever med autism : Möjligheter och hinder ur ett lärarperspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Annelie Andersson; Frida Dybeck; [2019]
    Nyckelord :Extra anpassningar; autism; grundskolan; läsförståelse;

    Sammanfattning : Att kunna läsa och tillägna sig en text är en förutsättning för att delta i det svenska samhället. Elever med autism har ofta inga svårigheter med avkodning av en text men däremot är det vanligt med svårigheter i läsförståelse. LÄS MER

  5. 5. Textanalys av lektionstips : digitala verktygs implementering i praktiken

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Kristina Bengtsson; Kalina Hajnold; [2019]
    Nyckelord :lektionstips; digitala verktyg; skrivundervisning; uttalanden; användning; relationer;

    Sammanfattning : Under lärarutbildningen har vi uppmärksammat hur digitala verktyg kan användas inom skrivundervisningen. Det bidrog till ett intresse för att undersöka hur olika digitala verktyg kan vara gynnsamma inom elevers skrivutveckling. LÄS MER