Sökning: "distribution channel integration"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden distribution channel integration.
1. Vägen till en omnikanal : En fallstudie på Cervera om påverkan av “Ship-From-Store”-distribution
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Detaljhandeln har präglats av förändringar under det senaste decenniet, inte minst har e-handeln ökat markant. Omsättningen hos e-handeln i den svenska sällanköpshandeln tredubblades mellan 2012 och 2019. Samtidigt har butikshandeln minskat på många håll, vilket även förstärkts av coronapandemin. LÄS MER
2. Contextual factors for omni-channel warehousing: An empirical study in China
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : Introduction: In recent years omni-channel retailing has been accepted and used by both physical and e-commerce retailers. In omni-channel retailing different channels are integrated. An effective and efficient distribution system is becoming more crucial. The core of the distribution system is warehousing that affects lead time and logistics cost. LÄS MER
3. Musikstreamingtjänsternas inverkan på musikindustrin - Förändringar hos leverantör och konsument
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Runt millennieskiftet upplevde den globala musikindustrin en dalande försäljning av fysiska format, som under nästan ett decennium hade svårt för att återhämta sig ekonomiskt. År 2008 etablerade sig den svenska musikstreamingtjänsten Spotify som av många sedan dess betraktats som musikindustrins och skivbolagens räddare. LÄS MER
4. Developing a WMS in an omni-channel environment
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : Den så kallade multikanals-strategin myntades redan på 90-talet som ett sätt att beskriva återförsäljares användning av två eller mer kanaler för att sälja produkter och tjänster till kunder. I mitten på det första årtiondet började det här begreppet att evolvera på grund av framväxande diskussioner kring integration mellan säljkanalerna. LÄS MER
5. Key Success Factors behind Mobile Games : A Business Model for the Chinese mobile game market
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : The research question is formulated as “what are the key success factors making a mobile game become a big success in China? ” to view the key success factors behind new launched mobile games and how company’s business model and marketing strategy that bring them into and help them succeed in the China market. A qualitative method with the deductive approach has been using in this paper to be able to answer and interpret the studied questions. LÄS MER