Sökning: "efficient quality management"
Visar resultat 1 - 5 av 445 uppsatser innehållade orden efficient quality management.
1. Näringsförluster från sju jordbruksområden nära Mälaren
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Soil and EnvironmentSammanfattning : Ett av Sveriges miljömål är ”ingen övergödning” vilket innebär att gödande ämnen inte ska ha negativ inverkan på människor, biologisk mångfald eller mark-och vattenanvändning (Naturvårds-verket 2023). Näringsämnena fosfor och kväve och förlusten av dessa från framför allt jordbruksmark är en av orsakerna till övergödning i sjöar, hav och vattendrag. LÄS MER
2. Kvalitetsutmaningar i produktionsberedning : En grundorsaksanalys hos Siemens Energy AB
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ingenjörsvetenskapSammanfattning : A successful company is characterized by shared values, a clear vision, continuous improvements and everyone’s commitment. By consistently striving to achieve and exceed needs and expectations, quality becomes a cornerstone of long term success. LÄS MER
3. LP_MQTT - A Low-Power IoT Messaging Protocol Based on MQTT Standard
Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : In the Internet of Things (IoT) era, the MQTT Protocol played a bigpart in increasing the flow of uninterrupted communication betweenconnected devices. With its functioning being on the publish/subscribe messaging system and having a central broker framework, MQTTconsidering its lightweight functionality, played a very vital role inIoT connectivity. LÄS MER
4. Effektivisering av SAQ 5.0 för SME:s : Att möta utmaningarna inför SAQ 5.0 hos Företag X och svenska SME:s
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska HögskolanSammanfattning : The current global changes and regulations in sustainability have a direct impact on suppliers to the automotive industry. Therefore, it is crucial for suppliers to the automotive industry to proactively monitor developments to avoid risking their competitiveness. LÄS MER
5. Hur kan Lean service management användas för att förbättra kundnöjdhet och effektivisera produktion- och uppföljningsskedet av byggprocessen?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : The purpose of the study is to contribute to an increased understanding of the application of Lean service management in the production and monitoring phase of the construction process within real estate companies. The research questions investigate how Lean service management can improve customer satisfaction and efficiency, what obstacles can arise during implementation, and how Lean can develop in the future. LÄS MER