Sökning: "engelska årskurs 7"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden engelska årskurs 7.

  1. 1. Hur kan läraren arbeta för att bibehålla motivationen hos elever som valt det moderna språket franska?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Karina Bodych; [2023]
    Nyckelord :Moderna språk; Motivation; Franska;

    Sammanfattning : Sammanfattning Varför tenderar elevers motivation för studier i det moderna språket franska att gå ner under högstadietiden? Vad kan lärare göra för att försöka bibehålla motivationen hos franskeleverna ända fram tills dess att de går ut årskurs 9?   Språkvalet i grundskolan står inför utmaningar, de flesta elever väljer något av de moderna språken tyska, franska eller spanska inför årskurs 6 men avhoppen från språkvalet ligger högt.   Trots att vi lever i en globaliserad värld där språkkunskaper öppna upp för mängder av möjligheter, leder till gemenskap i kulturella och sociala sammanhang verkar detta inte återspeglas i intresset att lära sig andra språk än engelska. LÄS MER

  2. 2. It's storytime! : Elevperspektiv på att använda bilderböcker i engelskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Åsa Bark; Miia Cederqvist; [2022]
    Nyckelord :Picture books; Children s literature; EFL English as a foreign language ; Second language learning; elementary school.;

    Sammanfattning : Engelska som skolämne behöver bemöta eleverna på ett motiverande sätt och ha ett innehåll som främjar elevernas språkförmågor så att de kan bli trygga språkanvändare på engelska i framtiden. Forskning anser att läsning är en grundläggande nyckel för att skaffa ny kunskap. LÄS MER

  3. 3. The use of Digital Teaching Tools to Support Students with Reading and Writing Difficulties in the Subject English for Grades 7-9

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Felicia Edlund; Isra Alshairawi; [2022]
    Nyckelord :Read- and write difficulties; ESL EFL; digital tools;

    Sammanfattning : As a result of the increase of digitalisation in today’s society over the recent years, the Swedish school system requires a certain degree of digital competence amongst teachers. The COVID-19 pandemic has not only accelerated the digitalisation of schools it even forced teaching to become digital for some time. LÄS MER

  4. 4. Translanguaging in the English classroom : A study examining young learners’ attitudes and perceptions of translanguaging in the English classroom.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktik

    Författare :Krystal Harris; [2021]
    Nyckelord :Translanguaging; L1; L2; EFL; grades 7-9; English teaching; attitudes; age; proficiency.; Transspråkande; L1; L2; EFL; åk 7-9; engelska undervisning; attityder; uppfattningar; ålder; färdighet.;

    Sammanfattning : Many studies show that language learners see the benefits of using their first language in order to learn second or subsequent languages, while they also see some disadvantages. This reflects dominant ideas in language learning about the importance of keeping languages separate. LÄS MER

  5. 5. Geometriundervisning med digitala verktyg, årskurs 7 – 9 : En studie kring högstadielärares syn på användning av digitala verktyg i geometriundervisning och dess påverkan på elevers lärande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Rasha Altoumaimi; Abir Om Ezzine; [2020]
    Nyckelord :digitization; geometry teaching; orchestration; SAMR; digital tools; mathematics teaching; mathematics didactics; Primary School; digitalisering; geometriundervisning; orkestrering; SAMR; digitala verktyg; matematikundervisning; matematikdidaktik; grundskolan;

    Sammanfattning : Implementering av digitala verktyg har haft inverkan på hur lärare väljer att undervisa i matematikklassrummet de senaste åren. Därför som blivande matematiklärare blir det intressant att undersöka hur lärare ser på hur digitala verktyg påverkar den egna undervisningen och elevernas lärande samt undersöka lärares val av undervisningsmetoder i geometriämnet när användningen av digitala hjälpmedel står i fokus. LÄS MER