Sökning: "enkät Internet"
Visar resultat 16 - 20 av 287 uppsatser innehållade orden enkät Internet.
16. Vem uppskattar det transformativa ledarskapet? - En prediktion utifrån personlighetsdragen i HEXACO-modellen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Transformational leadership is one of the most influential theories in leadership research today and its benefits have been highlighted from several perspectives. The purpose of the following study was to examine the relationship between personality traits in the HEXACO model, a contender to the established five-factor model, and the appreciation of transformational leadership style. LÄS MER
17. Webbdesigns inverkan på användarensförsta intryck : - Hur fångar man en användare?
M1-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknikSammanfattning : Det finns över 200 miljoner aktiva hemsidor till drygt 5 miljarder användare. I takt med attinternet har växt och utvecklingen gått kraftigt framåt har användare blivit mer kräsna överinnehållet på en hemsida. LÄS MER
18. Att Skapa Bra Utåtriktad Dokumentation : Stöd för utveckling av dokumentationspolicy
M1-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknikSammanfattning : Extern dokumentation finns till för att förklara för en slutanvändare hur ett verktyg fungerar och hur det bör användas. Att skriva dokumentation tar dock tid vilket kan leda till att vissa utvecklare väljer att avstå från detta. LÄS MER
19. Oron bakom skärmen : En kvantitativ studie om kort- och/eller kreditbedrägeri
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Följande kriminologiska studie redogör för individers utsatthet och deras riskbeteende kring oron för kort- och/eller kreditbedrägerier. Syftet med undersökningen har varit att undersöka människors oro att bli utsatta för kort- och/eller kreditbedrägeri på internet, tidigare utsatthet för bedrägeri och riskbeteenden över internet. LÄS MER
20. Privacy paradox inom IoT från ett konsumentperspektiv: en empirisk studie
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : I ett samhälle som i allt högre grad präglas av smarta produkter och konsumenters förmå-ga att vara konstant uppkopplade genom Internet of Things ställs höga krav på hur passskyddade dessa konsumenter är. Forskning visar på att det blir allt svårare för konsumenteratt ta ställning kring sin egen privacy, och överrumplas ofta av en alldeles för stor mängdalternativ. LÄS MER