Sökning: "eventföretag"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet eventföretag.
1. Långvariga relationer : En studie som undersöker långvariga relationers betydelse för samarbetsformerna i evenemangsprojekt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den här studien har undersökt vilken betydelse långvariga relationer har för samarbetsformerna mellan eventföretag och leverantörer i evenemangsprojekt. Studien utförde semistrukturerade intervjuer med eventföretag för att få en djupare förståelse. LÄS MER
2. Skomakarens barn : studie om relationsmarknadsföring inom eventbranschen
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Eventföretagen har en positiv inställning till relationsmarknadsföring och tycker att de använder sig av den. De marknadsför sig på ett ungefär likadant sätt genom de kanaler som är skilda från kanaler som används vid transaktionsmarknadsföring. LÄS MER
3. Betydelsen av begreppet service – En studie som behandlar intern service på eventföretag
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : Inledning: Definitionen av begreppet service är olika för de flesta människor på grund av de olika erfarenheter och förväntningar de bär med sig. Trots att det är svårt att fastställa betydelsen av ordet så är en god service avgörande för eventföretagens framgång. LÄS MER
4. Faciliteter, Transporter eller Attraktioner? : En kvalitativ studie gällande viktiga resurser på en MICE-destination
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Affärsresandet och mässor har funnits i alla tider, den första världsutställningen genomfördes redan år 1851. MICE-industrin (Meetings, incentive, conference och exhibition) utbreder sig allt mer över hela världen. Detta har resulterat i utvecklingen av allt fler anläggningar och diverse resurser. LÄS MER
5. Stockholmsstrategin och evenemangen : En kvalitativ studie om två eventföretag och Stockholmsstrategin
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka om ett eventföretag skulle kunna arbeta utifrån marknadsföringsprojektet Stockholmsstrategin. Utifrån teorier om evenemang och strategier och med hjälp av teorier om image, värdskap, mötesindustrin samt konsulten, ämnar vi analysera och problematisera ovan nämnda eventföretag och Stockholmsstrategin. LÄS MER