Sökning: "företag som misslyckas"
Visar resultat 1 - 5 av 219 uppsatser innehållade orden företag som misslyckas.
1. Det frivilliga tvånget att prestera - Upplevelser av organisationskultur och dess påverkan på arbetsprestation
Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Det moderna samhället karaktäriseras av globalisering, extern och intern konkurrens samt ny informationsteknik, vilket har förändrat villkoren för individen på arbetsmarknaden. Denna studie undersöker upplevelsen av organisationskultur och arbetsprestation på ett företag inom rekrytering och bemanningsbranschen i södra Sverige. LÄS MER
2. Navigating NPD in Unfamiliar Markets : Keys for a Successful Process Execution in Uncertainty
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Innovation is a crucial activity to ensure companies’ viability and is increasingly important to sustain competitive advantage. Globalization and the accelerating technological development are creating new markets previously not explored. LÄS MER
3. Vanliga utmaningar för svenska tillverkande SMEs vid implementering av ERP- system : En studie om förekommande hinder som leder till misslyckande vid implementering av affärssystem
Kandidat-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : Den här uppsatsen syftar till att ta fram vilka utmaningar det finns för svenska tillverkande Small and Medium Enterprises (SMEs) att implementera ett Enterprise Resource Planning (ERP-system). Den här studien undersöker parametrar som avgör en lyckad eller misslyckad implementering av ett ERP-system hos SMEs och hinder som är viktiga att beakta för att inte misslyckas med parametrarna. LÄS MER
4. Consumer Attention Marketing Strategies : How do companies’ perception of online consumers’ attention span affect their digital marketing strategies?
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : The world of digital marketing is advancing at a rapid rate, an ever so increasing number of individuals are connected to the world wide web and subsequently being exposed to marketing messages in the thousands each day. For marketers this poses a unique challenge when it comes to creating a marketing segment which conveys their message effectively by attaining the attention of the consumer. LÄS MER
5. Is the media just a copycat or a watchdog?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Nyckelord: Media, väktare, vakthund, informationsförmedlare, tystnad Studiens syfte: Syftet med studien är att utvärdera hur väl media uppfyller sin roll som väktare i sin vardagliga rapportering i Sverige. För att ta reda på detta undersöks även om det skiljer sig mellan affärspress och annan media, samt vad det innebär för medias väktarroll när de inte rapporterar alls. LÄS MER