Sökning: "företagsrelationer"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet företagsrelationer.

  1. 1. How do B2B use social media to build trust? : An exploratory study in what aspects create, maintain and destroy interorganizational trust

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Elin Adolfsson; Ida Kucera; [2023]
    Nyckelord :B2B; inter-organizational; trust; business relationships; social media; transparency; trust creation; trust maintenance; trust destruction; B2B; interorganisatorisk; förtroende; affärsrelationer; sociala medier; transparens; skapa förtroende; underhålla förtroende; förstöra förtroende;

    Sammanfattning : Social media usage in the B2B sector is increasing at a slower rate than B2C and the research literature sends a unanimous message; B2B firms would benefit in multiple ways using social media as a tool when establishing and entertaining business relationships. The concept of trust is proved to be of great importance in the construction of these relationships. LÄS MER

  2. 2. Radikala förändringar inom företagsrelationer : En kvalitativ undersökning om företagsnätverks förändringar i och med Amazons etablering i Sverige

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Amiri; Julia Leander; [2021]
    Nyckelord :E-handel; Företagsrelationer; Företagsnätverk; Kritiska händelser; Radikala förändringar;

    Sammanfattning : Under hösten 2020 var det många svenska företag som visade både intresse och oro inför en, för många företag, kritisk händelse – Amazons etablering i Sverige. Samtidigt som Amazons pågående svenska etablering, intervjuades flera av de största intressenterna inom svensk e-handel om hur deras respektive företag har förändrats, och planerar att förändra dess nätverksstruktur. LÄS MER

  3. 3. Word of mouth inom Business to Business : En studie om ryktesspridning genom information mellan företag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Isabelle Johansson; Anton Klein; [2021]
    Nyckelord :WOM; B2B; Collaboration; Customer Value; Corporate Relations; WOM; B2B; Samarbete; Kundvärde; Företagsrelationer;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår studie är att undersöka och analysera hur WOM påverkar relationer mellan företag inom B2B. Metod: Denna studie har med tio semistrukturerade intervjuer utgått från en kvalitativ forskningsmetod. Insamlat material från respondenterna har tolkats genom en tematisk analys. LÄS MER

  4. 4. Värdeskapande mellan leverantör och återförsäljare : En fallstudie på BMW i Sverige

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Wahlman; Max Gisterå; [2021]
    Nyckelord :value co-creation; B2B-relationer; bilbranschen; leverantör; återförsäljare;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer som är viktiga för value co-creation vid företagsrelationer mellan leverantörer och återförsäljare inom bilbranschen. Studien utgår från Grönroos (2006) teorier om value creation i företagsrelationer samt tidigare forskning om B2B-relationer. LÄS MER

  5. 5. Hur återetableras företagsrelationer?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ludwing Franquiz; Jonathan Jonsson; [2020]
    Nyckelord :IT-företag; relationer; återetablering; offentlig sektor; privat sektor; företagsrelationer; kundansvarig säljare.;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie, som har genomförts hos ett stort svenskt IT-företag, beskriver vilka skillnader och likheter det finns på hur företag återetablerar relationer till företag inom offentlig och privat sektor. Syftet med denna uppsats är att undersöka skillnader och likheter mellan hur processen ser ut för företag att återetablera relationer till privata företag och offentliga myndigheter. LÄS MER