Sökning: "försäljningsstrategier"
Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade ordet försäljningsstrategier.
6. Förändring i försäljningsstrategi hos medlemmar i Lantmännen : vad är effekten av informationsasymmetri?
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : De senaste årens kraftiga prisvariationer på spannmålsmarknaden har ställt lantbrukarens försäljningsstrategi i centrum. Lantbrukaren har även fått flera sätt att prissäkra sin spannmål på. Detta har lett till ökad möjlighet för lantbrukaren att diversifiera sin försäljningsstrategi för att på så sätt sprida sina risker. LÄS MER
7. Att lyckas med digitala säljstrategier inom svensk telekom
Master-uppsats, KTH/Organisation och ledningSammanfattning : I dagens värld där digital och teknisk utveckling rör sig snabbt tvingas företagen att skapa dynamiska affärsmodeller anpassande efter dynamiska marknadsförutsättningar. Kunderna blir allt mer digitala, förväntar sig realtidstjänster och är mindre öppna för komplikationer. LÄS MER
8. Prissäkring : ekonomisk optimering av grödval med hänsyn tagen till försäljningsstrategier och risk
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Prissäkring av spannmål är ett sätt för att minska variation i det ekonomiska resultatet för lantbrukare (Hull, 2012). Vid volatila priser ökar risken för företagen. Prissäkring är ett lämpligt verktyg för att minska prisrisk. LÄS MER
9. Spekulationsköp av nyproducerade bostadsrätter i Stockholm
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Spekulationsköp i nyproduktion av bostadsrätter förekommer i allt större utsträckning och antalet spekulationsköpare har ökat under senare år. Genom litteraturstudier samt intervjuer och enkäter med såväl byggherrar som spekulationsköpare och mäklare verksamma i nyproduktion har spekulationsmarknaden av nyproducerade bostadsrätter i Stockholms län utretts och kartlagts. LÄS MER
10. En jämförande studie av säljklimatet inom företagshälsovårdsmarknaden i Sverige
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaperSammanfattning : Denna studie ämnar till att beskriva hur startup-bolag kan identifiera den försäljningsstrategi som lämpar sig bäst inom företagshälsovårdsmarknaden i Sverige. Dessa utmaningar har sedan lyfts till en generell nivå där syftet är att identifiera företags försäljningsstrategier i relation till olika mikromarknader. LÄS MER