Sökning: "försäljningsstrategier"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade ordet försäljningsstrategier.

  1. 6. Förändring i försäljningsstrategi hos medlemmar i Lantmännen : vad är effekten av informationsasymmetri?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Marcus Lindkvist; Philip Stråkander; [2016]
    Nyckelord :informations asymmetri; försäljningsstrategi; Lantmännen; öppna prisnoteringar;

    Sammanfattning : De senaste årens kraftiga prisvariationer på spannmålsmarknaden har ställt lantbrukarens försäljningsstrategi i centrum. Lantbrukaren har även fått flera sätt att prissäkra sin spannmål på. Detta har lett till ökad möjlighet för lantbrukaren att diversifiera sin försäljningsstrategi för att på så sätt sprida sina risker. LÄS MER

  2. 7. Att lyckas med digitala säljstrategier inom svensk telekom

    Master-uppsats, KTH/Organisation och ledning

    Författare :MIKAEL HULTÉN; [2016]
    Nyckelord :Digitalisation; Sales strategy; B2B sales; Customer decision Journey; Digital Business; Digitalisering; försäljningsstrategi; B2B-försäljning; Digital Business;

    Sammanfattning : I dagens värld där digital och teknisk utveckling rör sig snabbt tvingas företagen att skapa dynamiska affärsmodeller anpassande efter dynamiska marknadsförutsättningar. Kunderna blir allt mer digitala, förväntar sig realtidstjänster och är mindre öppna för komplikationer. LÄS MER

  3. 8. Prissäkring : ekonomisk optimering av grödval med hänsyn tagen till försäljningsstrategier och risk

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Henrik Karlsson; Gustav Skog; [2016]
    Nyckelord :futureskontrakt; medel- och variansanalys; portföljteori; prissäkring; terminshandel;

    Sammanfattning : Prissäkring av spannmål är ett sätt för att minska variation i det ekonomiska resultatet för lantbrukare (Hull, 2012). Vid volatila priser ökar risken för företagen. Prissäkring är ett lämpligt verktyg för att minska prisrisk. LÄS MER

  4. 9. Spekulationsköp av nyproducerade bostadsrätter i Stockholm

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Anna Olsén; Sonja Stopner; [2015]
    Nyckelord :Speculation buyer; speculation market; speculative purchases; developer; newly constructed housing market; condominium; Stockholm; pricing strategies; sales strategies; Spekulationköpare; spekulationsmarknad; spekulationsköp; byggherre; förstahandsbostadsmarknad; nyproduktion; bostadsrätt; Stockholm; prissättningsstrategier; försäljningsstrategier;

    Sammanfattning : Spekulationsköp i nyproduktion av bostadsrätter förekommer i allt större utsträckning och antalet spekulationsköpare har ökat under senare år. Genom litteraturstudier samt intervjuer och enkäter med såväl byggherrar som spekulationsköpare och mäklare verksamma i nyproduktion har spekulationsmarknaden av nyproducerade bostadsrätter i Stockholms län utretts och kartlagts. LÄS MER

  5. 10. En jämförande studie av säljklimatet inom företagshälsovårdsmarknaden i Sverige

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Camilla Abrahamsson; Philip Dubois; Erik Englund; [2015]
    Nyckelord :Försäljning; försäljningsstrategier; företagshälsovårdsmarknaden;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar till att beskriva hur startup-bolag kan identifiera den försäljningsstrategi som lämpar sig bäst inom företagshälsovårdsmarknaden i Sverige.  Dessa utmaningar har sedan lyfts till en generell nivå där syftet är att identifiera företags försäljningsstrategier i relation till olika mikromarknader. LÄS MER