Sökning: "feedback på uppgiftsnivå"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden feedback på uppgiftsnivå.

  1. 1. Digitala läromedel och återkoppling i matematik för årskurs 1-3. : Lärares möjlighet till återkoppling med digitala läromedel.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Sandra Olsson; [2021]
    Nyckelord :Digital teaching aids; digital curricula; mathematics; feedback; four levels of feedback; teachers.; Digitala läromedel; digitala verktyg; matematik; återkoppling; fyra nivåer av återkoppling; lärare.;

    Sammanfattning : Digital teaching materials are today considered an important complement in the teaching of mathematics in today's school. As our society becomes increasingly digital, it is even more important that the school adapts and develops its knowledge in digital curricula. LÄS MER

  2. 2. Kreativa resonemang genom kooperativt lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Malin Myllenberg; Sandra Roma; [2019]
    Nyckelord :feedback på processnivå; feedback på uppgiftsnivå; imitativa resonemang; klassrumsklimat; Kooperativt lärande; kreativa resonemang;

    Sammanfattning : I denna studie har vi genom elevobservationer undersökt elevers olika typer av resonemang då de arbetar med kooperativt lärande i sin matematikundervisning. Eleverna som observerats går i årskurs 1. Syftet med studien är ta reda på hur elevers möjlighet till kreativa resonemang kan gynnas av att de arbetar kooperativt. LÄS MER

  3. 3. Effekten av feedback vid problemlösning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emil Claesson; [2019]
    Nyckelord :Feedback på processnivå; Feedback på uppgiftsnivå; Problemlösningsuppgift; Think-aloud;

    Sammanfattning : Feedback är ett av de mest effektiva sätten att förbättra akademiska prestationer. I den här studien undersöks tio elevers tankeprocess när de arbetar med en problemlösningsuppgift i matematik. Fem elever får feedback på uppgiftsnivå och fem elever får feedback på processnivå. LÄS MER