Sökning: "fenomenografi d uppsats"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden fenomenografi d uppsats.

  1. 1. ”Lämna tistlarna kvar!?” : Om att ta lärande till hjälp för att lyckas gå från ord till praktisk handling i organisationens interna kommunikation.

    Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Marianne Wiklander; [2013]
    Nyckelord :Phenomenography; Communication; Learning; Organization; Advertising; Positioning; Multimodal; Coaching; Model; Method; Fenomenografi; Kommunikation; Lärande; Organisation; Annonsering; Positionering; Multimodal; Coachning; Modell; Metod;

    Sammanfattning : Utgångspunkten i uppsatsen är, att om en kommunikation av ett budskap inom en organisation skall ha förutsättningar att lyckas, måste budskapet: 1. först och främst bli mottaget, d v s uppfattas av en tänkt mottagare. 2. därefter tolkas korrekt, d v s avsändarens och mottagarens förståelse måste stämma överens. LÄS MER

  2. 2. Urval eller utveckling? : en fenomenografisk studie av nio elevers och två lärares olika sätt att uppfatta bedömning inom matematikundervisningen

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Jenny Johnsson; Sofie Bergsten; [2012]
    Nyckelord :bedömning; fenomenografi; formativ bedömning; högstadiet; matematikundervisning; summativ bedömning; uppfattningar;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande uppsats är att undersöka och beskriva vilka uppfattningar nio elever och två lärare har av bedömning inom matematikundervisningen. Med fenomenografi som en teoretisk och metodologisk utgångspunkt har enskilda intervjuer med elever och lärare genomförts på två högstadieskolor i Halland. LÄS MER

  3. 3. Poängen med en-till-en? : Sex lärares uppfattningar av den personliga datorns roll i lärprocessen

    Magister-uppsats, HLK, Ämnesforskning

    Författare :Lars Johannesson; [2011]
    Nyckelord :en-till-en; dator; förändring; lärprocess; undervisning; fenomenologi; fenomenografi;

    Sammanfattning : HÖGSKOLAN FÖR LÄRANDE OCH KOMMUNIKATION (HLK) Högskolan i Jönköping D-uppsats Vårterminen 2011 SAMMANFATTNING Lars Johannesson Poängen med en-till-en? Sex lärares uppfattningar av den personliga datorns roll i lärprocessen. Antal sidor: 40 En trend i skolans teknikutveckling är en-till-en, vilket innebär att varje elev får en egen bärbar dator att dis-ponera för skolarbete. LÄS MER

  4. 4. Läxors betydelse för elevers lärande : En fenomenografisk studie av lärares uppfattningar av läxors betydelse för elevers lärande

    Magister-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Agneta Nordén; Gunilla Lundmark; [2008]
    Nyckelord :läxor; lärande; kunskapssyn; fenomenologi; fenomenografi;

    Sammanfattning : Högskolan i Jönköping D-uppsats Högskolan för lärande Lärande och kommunikation, HLK 91-120 hp Abstract ________________________________________________________ Gunilla Lundmark och Agneta Nordén Läxors betydelse för elevers lärande En fenomenografisk studie av lärares uppfattningar av läxors betydelse för elevers lärande. År 2008 Antal sidor: 34 ______________________________________________________________________ Läxor är ett ämne som ofta diskuteras och som många har åsikter om. LÄS MER

  5. 5. Samspel mellan ord och bild : Sex högstadieelevers reflektioner över sina text- och bildstrategier vid kunskapsredovisning

    Magister-uppsats, Institutionen för humaniora

    Författare :Lena Andersson; [2007]
    Nyckelord :vidgat textbegrepp; individualitet; ord; text; bild; ord och bild i samspel; högstadieelver; fenomenografisk ansats;

    Sammanfattning : Få institutioner är i lika hög grad som skolan föremål för forskning och åsikter. Alla har rätt att säga sitt när det gäller skola och utbildning, vilket medför att forskning emellanåt anammas utan vare sig reflektion eller vidare granskning. Nytt för skolan för tillfället är ett vidgat textbegreppstänkande. LÄS MER