Sökning: "game project"

Visar resultat 21 - 25 av 512 uppsatser innehållade orden game project.

  1. 21. Opportunities of an Abusive Game Probe

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Aziza Bahaviddinova; [2023]
    Nyckelord :cultural probe; abusive game design; design methodology; abusive game probe;

    Sammanfattning : How might we encourage playful yet provocative attitudes to explore unfamiliar methods? This thesis investigates how interaction designers can use unusual and thought-provoking methods in their design process. It focuses on understanding the challenges, limitations and opportunities of these types of approaches. LÄS MER

  2. 22. Utilizing GPT for Interactive Dialogue-based Learning Scenarios : A Comparative Analysis with Rasa

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Valdimar Björnsson; [2023]
    Nyckelord :Generative Pretrained Transformer; Rasa; Interactive Tutoring Systems; Conversational AI; Education Technology; Generativ förtränad transformator; Rasa; interaktiva handledningssystem; Conversational AI; Education Technology;

    Sammanfattning : This thesis explores the use of advanced language models, specifically OpenAI’s Generative Pretrained Transformer (GPT), in the context of interactive tutoring systems built within a Unity-based game environment. The central problem addressed is whether the recent advancements in large language models make them feasible and useful to function as tutors specifically in providing meaningful, engaging, and educationally rich user interactions on a dialogue based learning platform developed by Fictive Reality. LÄS MER

  3. 23. From Board Games to Unicorns: Gamification and Its Impact on Ideation for Nascent Entrepreneurs

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Måns Heurlin; Jonathan Andersson; Jonathan Rooth; [2023]
    Nyckelord :Gamification; Ideation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: From Board Games to Unicorns: Gamification and Its Impact on Ideation for Nascent Entrepreneurs Seminar date: January 11th, 2023 Course: FEKH99, Bachelor Degree Project in Entrepreneurship and Innovation Management, Business administration, Undergraduate level, 15 University Credit Points Authors: Jonathan Andersson, Måns Heurlin, Jonathan Rooth Supervisor: Joakim Winborg Keywords: Gamification; Innovation; Ideation; Entrepreneurship; Nascent entrepreneurs; Idea generation Research question: What are the effects of gamification on ideation for nascent entrepreneurs? Purpose: The purpose of the study is to contribute with increased understanding of how decision- makers in startups argue when choosing location of production. Methodology: Quasi-experiment with a deductive logic of inquiry, executed through semi-structured interviews. LÄS MER

  4. 24. Dynamic Shadows of Symmetric Shapes in a 2D Environment A case study in the field of Computer Graphics

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jesper Glas; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With modern computer graphics it is easy to think that the computer has some inherent understanding of the 3D world around it. How else could a game let you experience a dynamic world so close to reality in real time. LÄS MER

  5. 25. Genom design öka medvetenheten kring, samt underlätta spårningen av menstruationscykelns känslomässiga påverkningar : För ökad kontroll över kvinnlig hälsa

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Lovisa Alatalo Nordin; [2023]
    Nyckelord :Product design; menstruation; stigma; co-design; social sustainability; Produktdesign; menstruation; stigma; co-design; social hållbarhet;

    Sammanfattning : Denna studie är en designbaserad forskning som utforskar frågeställningen: Hur kan en genom design öka medvetenheten kring och underlätta spårningen av menscykelns känslomässiga påverkningar? Tillsammans med underfrågan: Hur kan en produkts design bidra till minskat stigma kopplat till menstruation? Detta görs genom att belysa hur ett användarcentrerat tankesätt och co-design metoder kan användas i syfte att designa för tabubelagda ämnen. Projektets syfte var att undersöka hur produktdesign kan stötta kvinnor i att enklare spåra och förstå sig på sin hälsa ur ett helhetsperspektiv. LÄS MER