Sökning: "god kommunikation på arbetsplatsen"
Visar resultat 6 - 10 av 101 uppsatser innehållade orden god kommunikation på arbetsplatsen.
6. Leda närvarande, tydligt och ödmjukt : Intervjuer med medarbetare i primärvården och deras syn på ledarskapet
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Arbete utgör för många människor grunden för ett gott liv, där personen trivs och finner ett sammanhang. Medarbetare är en förutsättning för att kunna ge och bedriva vård och omsorg. Medarbetares behov behöver tillgodoses för ett hållbart arbetsliv. LÄS MER
7. Att vårda barn berör-vikten av att skapa trygghet i en ovan situation : Kvalitativ intervjustudie med intesivvårdssjuksköterskor
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Varje år vårdas barn på allmänna intensivvårdsavdelningar i Sverige, där det generellt vårdas mer vuxna än barn. Att vårda ett barn på en allmän intensivvårdsavdelning händer sällan vilket inte ger samma erfarenhet som att vårda en vuxen. LÄS MER
8. Att känna sig meningsfull i arbetet : En kvalitativ studie om sjuksköterskors och skötares upplevelser av den psykosociala arbetsmiljön på en psykiatrisk slutenvårdsavdelning
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur sjuksköterskor och skötare upplever sin psykosociala arbetsmiljö på en psykiatrisk vårdavdelning. För att kunna uppfylla mitt syfte har frågeställningar utformats, hur beskriver sjuksköterskorna och skötarna den psykosociala arbetsmiljön på sin arbetsplats? Vilka eventuella skillnader finns mellan de två personalgruppernas upplevda psykosociala arbetsmiljö? Vilka faktorer beskriver skötarna och sjuksköterskorna bidrar till en god psykosocial arbetsmiljö? Studien genomfördes med hjälp av en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer där åtta intervjupersoner medverkade. LÄS MER
9. "God kommunikation är att ta ansvar för vad den andra personen uppfattar" : En intervjustudie om hur individer ser på goda arbetsmässiga relationer
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka faktorer gällande kommunikation och ledarskap som upplevs vara viktiga i mötet mellan individer på deras respektive arbetsplatser inom offentliga organisationer. En kvalitativ forskningsmetod användes med tolv semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
10. Sjuksköterskors upplevelser av hur arbetsrelaterad stress kan påverka patientsäkerheten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Sjuksköterskor har som uppgift att tillgodose patienters vårdbehov därav är det betydelsefullt att vara lyhörd och se varje patient som en unik person. Målet med hälso- och sjukvården är att tillgodose en god och säker vård till alla patienter. LÄS MER