Sökning: "högengagemangsprodukter"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade ordet högengagemangsprodukter.

  1. 1. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ruth Landström; Oscar Syrén; Olle Wallinder; [2024]
    Nyckelord :Influencer marketing; mikroinfluencers; engagemangsnivå; trovärdighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER

  2. 2. Stor klumpsumma eller dyr månadskostnad - Vad är värst? : En mängd faktorer i en marknad, präglad av dåliga affärer.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oskar Backlund; Noel Dzogas; Karl-Henrik Krantz; [2022]
    Nyckelord :Privatleasing; nybilsköp; högengagemangsprodukter; informationssökning; köpbeteende; trygghet;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING   Datum: 2022-06-01    Nivå: Kandidatuppsats I företagsekonomi, 15 hp    Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet    Författare: Oskar Backlund          Noel Dzogas       Karl-Henrik Krantz   Titel: Stor klumpsumma eller dyr månadskostnad - Vad är värst? En mängd faktorer i en marknad, präglad av dåliga affärer.   Handledare: Rana Mostaghel   Nyckelord: Privatleasing, nybilsköp, högengagemangsprodukter, informationssökning, köpbeteende, trygghet. LÄS MER

  3. 3. CRM : En kvalitativ undersökning om hur tjänsteföretag med högengagemangsprodukter bedömer konsekvenser av implementering av CRM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Natnael Koreri; Rimon Mansouri; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With the digitalization and the technological innovations that have paved the way for new participants to establish themselves in the market, there has been high competition inmarkets. This has led to an increased customer awareness among companies that now increasingly value long-term relationships. LÄS MER

  4. 4. Influencers påverkan på konsumentköpbeteende : En kvalitativ studie om vilken påverkan influencers har på konsumentköpbeteende vid köp av hög- och lågengagemangsprodukter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Osama Farid; Johanna Habte Gimariam; [2022]
    Nyckelord :Influencer SMI ; marknadsföring; högengagemangsprodukter; lågengagemangsprodukter;

    Sammanfattning : This study aims to gain a profound understanding of social media influencers and their impact on consumer buying behavior within low- and high-engagement products and whether there is a difference between them. The research method applied for this study is a qualitative method with a convenience selection. LÄS MER

  5. 5. Butiksdöden : En kvalitativ studie om det digitaliserade samhället

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Joelle Antar; Isabella Samuelli; [2021]
    Nyckelord :retail apocalypse; retail; physical stores; digitalization; e-commerce; online channels; omni channels and sales channels; Butiksdöd; Fysisk handelsplats; Detaljhandel; Digitalisering; E-handel; Onlinekanaler; Omnikanal; Försäljningskanaler.;

    Sammanfattning : Retail apocalypse has been discussed as a result of the increasing online consumption due to a digitalized society. Many researchers claim that the future of consumption will solely take place digitally, that the physical store won't have an actual function and will eventually get replaced by new appealing meeting places online. LÄS MER