Sökning: "hur skapar man lust"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden hur skapar man lust.

  1. 1. Med färg som verktyg

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Anna Hasslöf; [2023]
    Nyckelord :Architecture; Color; Colour; experience; tool; spaciality; room; space; form; contrast; arkitektur; färg; upplevelse; rumslighet; rum; kulör; kontrast; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to broaden my understanding of color as a creative tool of architecture in spatiality. The study will focus on different spatial phenomenons that can arise depending on how color interacts with objects, surfaces and spatiality. LÄS MER

  2. 2. Why so serious? : Frivola rum och lustfyllt skapande

    Kandidat-uppsats, Konstfack/Inredningsarkitektur & Möbeldesign

    Författare :Elin Bucht; [2017]
    Nyckelord :möbeldesign; lekfulla rum; lek; lust; frivolitet;

    Sammanfattning : I det här kandidatexamensprojektet har jag valt att undersöka lustfyllda och lekfulla miljöer och hur man som inredningsarkitekt kan arbeta som lustfyllare istället för problemlösare.     Jag har parallellt i mitt arbete undersökt hur en lustdriven arbetsprocess skulle kunna te sig och försökt hittat verktyg för att hålla en process prestigelös. LÄS MER

  3. 3. Elevers upplevelser och erfarenheter av skolmatematiken i årskurs 4 respektive årskurs 7 med särskilt fokus på förändringar och hinder vid övergången från tidigare stadium

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Susanna Strand; Susanne Vesterinen; [2017]
    Nyckelord :Förändringar; hinder; matematiklärande; skolämnet matematik; stadieövergång.;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att få fördjupad kunskap om och förståelse av några elevers upplevelser och erfarenheter av skolmatematiken i årskurs 4 respektive årskurs 7 samt hur dessa har förändrats utifrån deras senaste stadieövergång vad gäller hinder och svårigheter. En kvalitativ metodansats användes vid genomförandet av studien. LÄS MER

  4. 4. Man går till skolan för att göra saker, bli bedömd och visa upp sig, inte för att lära sig : En litteraturstudie om hur betyg och bedömning påverkar, lärare, elever och kunskapssyn

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)

    Författare :Malin Granqvist; Anna-Karin Holmlund; [2016]
    Nyckelord :Bedömning; betyg; elever; kunskap; kunskapssyn likvärdighet; lärare; motivation; mätbar; prov; reform; skoljag; specialpedagogik.;

    Sammanfattning : Skolans styrdokument beskriver svensk skola som en skola för alla, vilket utifrån ett specialpedagogiskt perspektiv blir komplext. Vi har idag ett mål och resultatstyrt skolsystem, vilket innebär att om elever ska lyckas i skolan krävs det att eleven blir godkänd utifrån kunskapskriterier som förväntas uppnås inom en bestämd tid. LÄS MER

  5. 5. Starta motorn och hitta drivkraften

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Magnus Bergvall; [2015-10-19]
    Nyckelord :självbestämmandeteorin; inre- och yttre motivation; matematiksvårigheter;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att undersöka några lärares och elevers uppfattningar om motivationens betydelse för lärandet i matematik. Studien fokuserade på lärare och elever som var verksamma på högstadiet. LÄS MER