Sökning: "hur vill vi bli bemötta"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden hur vill vi bli bemötta.

  1. 1. ”Behandla mig som normalt, bara” : En kvalitativ studie med fokus på relationer, didaktik och studiemotivation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Marcus Ejeholt; Anna Tideman Larsdotter; [2022]
    Nyckelord :treatment; relationships; relationship skills; didactics; language disorder; dld; study motivation; Bemötande; relationer; relationskompetens; didaktik; språkstörning; studiemotivation;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Ejeholt och Tideman, Marcus och Anna (2022). ”Behandla mig som normalt, bara/ just treat me as normal”. En kvalitativ studie med fokus på relationer, didaktik och studiemotivation/ a qualitative study with a focus on relationships, didactics and study motivation. LÄS MER

  2. 2. TVÅNG OCH MOTIVATION : Nödvändigt ont eller bara nödvändigt -En intervjustudie om de professionellas syn på tvångsupplevelsen inom öppenvården.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Olof Lögdö; Christoffer Brunstedt; [2020]
    Nyckelord :Ungdomar; tvång; motivation; behandling; öppenvård;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka professionellas upplevelser kring hur motivationen till ett förändringsarbete kan komma att påverkas av att ungdomar upplever sig tvingade att delta i insatser hos socialtjänsten och öppenvården. För att besvara studiens syfte gjordes semistrukturerade intervjuer med fem professionella behandlare inom tre olika insatser på öppenvården. LÄS MER

  3. 3. ”Jag vill möta människor och bli bemött som en människa.” : En kvalitativ studie om långtidsarbetslösas upplevelser i mötet med Arbetsförmedlingen och Arbetsmarknadsenheten.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Matilda Skååre; Maria Hansen Tolova; [2019]
    Nyckelord :Roller; cynisk- ärlig aktör; styrning; emotionellt utbyte; emotionshantering; tillit.;

    Sammanfattning : I denna studie har vi fokuserat på långtidsarbetslösas berättelser och erfarenheter. Studiens syfte är att undersöka hur långtidsarbetslösa upplever interaktionen i mötet med Arbetsförmedlingen och Arbetsmarknadsenheten och vilka konsekvenser upplever de att mötet emotionellt får. LÄS MER

  4. 4. Hur män handlar mode : En undersökning om mäns köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Regina Tell; Therese Höök; Olivia Vaagenes Rehmberg; [2016]
    Nyckelord :customer service; buying behaviour; buying process; SERVQUAL; service quality; Kundservice; köpbeteende; köpprocessen; SERVQUAL; servicekvalitet;

    Sammanfattning : Shopping har tidigare varit en aktivitet som främst kvinnor har ägnat sig åt, men de senaste decennierna har fler och fler män börjat visa intresse för mode och shopping. I denna uppsats har vi valt att undersöka hur män beter sig när de handlar modekläder och hur de vill bli bemötta av personal i butik. LÄS MER

  5. 5. "Jag vill att de sa till lite mjukare" : -en studie om att visa barn tillrätta i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Åsa Bergquist; Mikaela Gerberich; [2016]
    Nyckelord :förskola; konflikthantering; tillrättavisning; barns perspektiv; kränkning;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att ta reda på barns och pedagogers upplevelser av tillrättavisning i förskolan samt finna tillvägagångssätt för pedagoger att visa barn tillrätta, sätt som minskar risken att kränka individen. Vi har genom kvalitativ intervjumetod lyft barns perspektiv för att ta reda på deras upplevelser samt hur de föredrar att bli visade tillrätta. LÄS MER