Sökning: "identity-making"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade ordet identity-making.

  1. 1. Bridges of Trust : The symbolism of the Destruction and Reestablishment of Libraries

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Surrah Al-Himidy; [2023]
    Nyckelord :Library- and Information Science; Destruction of Libraries; Reestablishment of Libraries; Libraries in time of War; National Libraries; National Identity; Cultural Identity; Cultural Memory.; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : National libraries play a leading role in the creation of national identities. For that reason, the destruction and reestablishment of libraries may hold strategic meanings beyond the physical. This master thesis examines the symbols and cultural implications of such devastating events and resilient initiatives. LÄS MER

  2. 2. “I slutändan ser de på mig som en blatte, men jag känner mig mitt emellan” : En kvalitativ studie kring hantering och anpassning av identitetsskapande processer hos andragenerationensinvandrare med irakisk bakgrund inom en svensk kontext

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Amin Yasami; Dari Alfadli; [2023]
    Nyckelord :In-betweenness; identity-making processes; post-colonialism; second-generation Iraqi immigrants; social interaction.; Mellanförskap; identitetsskapande processer; postkolonialism; andra generationens irakiska invandrare; sociala interaktioner.;

    Sammanfattning : The aim of this study is to gain a better understanding of how second-generation immigrants with Iraqi backgrounds navigate through and adapt to their identity formation processes in relation to Swedish society.  Previous research has examined other ethnic groups of second-generation immigrants and has provided insights that contribute to our study, but there is limited research on second-generation immigrants with Iraqi backgrounds, even though Iraqis are one of the largest groups that have immigrated to Sweden since the 1980s. LÄS MER

  3. 3. Från en husbonde till en annan : En komparativ tematisk analys av samisk indigenitet, strategisk essentialism och kön/sexualitet i Ann-Helén Laestadius Stöld (2021) och Moa Backe Åstots Himlabrand (2021)

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Litteraturvetenskap

    Författare :Sasha Lahen-Kempas; [2022]
    Nyckelord :Ann-Helén Laestadius; Moa Backe Åstot; Sámi literature; Sámi identity; Sáminess; indigenous people; decoloniality; indigeneity; strategic essentialism; Ann-Helén Laestadius; Moa Backe Åstot; samisk litteratur; samisk identitet; samiskhet; urfolk; avkolonialitet; indigenitet; strategisk essentialism;

    Sammanfattning : The following thesis examines the process of identity making in the novels Stolen (2021) by Ann-Helén Laestadius and Polar Fire (2021) by Moa Backe Åstot. By a comparative thematic analysis of the texts, and through concepts from postcolonial and decolonial theory, the thesis investigates the challenges for two Sámi youths in a contemporary Sápmi setting as they try to renew the image of Saminess. LÄS MER

  4. 4. Interaktiv förpackningsdesign: Grafisk formgivning av K-pop album och dess inflytande på konsumentbeteende : Hur kan formgivningen av K-pop album och relaterad merch påverka konsumentbeteende?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Sana Adilnor; [2022]
    Nyckelord :kpop; identity-making; fandom; consumer behavior; parasocialism; kpop album; kpop merch; artist memorabilia; fan culture; collecting merch; participatory culture; idol consumption; korean popular culture; hallyu; k-pop; k-pop album; graphic design; south korea; photocard; unboxing; packaging design; k-pop merchandise; kpop; identitetsskapande; fandom; konsumentbeteende; parasocialism; kpop album; kpop merch; kändismemorabilia; fankultur; merchsamlande; deltagarstyrd kultur; participatorisk kultur; idolkonsumtion; koreansk populärkultur; sydkorea; k-pop; k-pop album; fotokort; unboxing; hallyu; förpackningsdesign;

    Sammanfattning : With the rise of Hallyu, or the global export of Korean culture also commonly known as ‘The Korean Wave’, South Korea has become a big trendsetter in recent years: whether it be within fashion and K-Beauty skincare or Korean movies and drama series, to Korean popular music, also known under the umbrella term K-pop. What these categories have in common are their strong ties to visual aesthetics and K-pop is known for its very colourful and maximalist design, which is also a key characteristic to why K-pop as a phenomenon has been particularly attractive and has managed to captivate fans all over the world. LÄS MER

  5. 5. Uppfattningen av barns platsskapande i kommunal planering : en fallstudie av hur två svenska kommuner planerar för och med barn i en urban miljö

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Louise Uddenäs; [2022]
    Nyckelord :Barns platsskapande; barns platser; barnvänliga miljöer; hållbar stadsutveckling;

    Sammanfattning : Platsskapande syftar på processen där individen bygger en relation till den fysiska miljön av en plats. Barns sätt att se och skapa platser på är flexibelt och mjukt i sitt uttryck, till skillnad från vuxenvärldens strikta konstruktioner av plats, och platsskapande är en väsentlig aspekt för barn att upptäcka och förstå sin omvärld. LÄS MER